|
|
|
|---|---|
| Bilen går helt normalt när man kör den under hastigheter 140km/H.... men så fort man kommer till 140 och vidare så börjar den vribrera som uta helfete....=/ vad kan detta bero på någon?? | |
parolof |
obalans i hjul är ju ett tips |
|
Går en 316 fortare än 140 km/h? :D Skämt åsido, obalans låter troligt. Kanske behöver göra en 4 hjulsinställnin också ? Börja med att få dina hjul balanserade. Kostar nån hundring, 2-3 kanske. |
|
|
När jag hade min e36 325 tog spindelleden på ena sidan slut. Det resulterade i skakningar när man svängde lite åt ena hållet och skakningarna började i 140. Jag tror inte på obalans, det skaket brukar komma vid lägre hastigheter. Carl |
|
|
Om obalansen kvarstår efter balansering gå på stötdämparna bak. Hade vibrationer i takt med ett dovt pulserande ljud bak i en 320i från 130 och uppåt trots balanserade hjul. Bytte stötdämpare bak på BMW - all vibration försvann. Slappa stötdämpare som inte lyckas trycka hjulen mot vägbanan kan tydligen vara en orsak till att bakhjulsupphängningen kan börja vibrera i höga farter. Jag hade inga vibrationer under 130. |
|
|
Tackar för tipset.. har nämligen exakt samma fel, man känner att det vibrerar bakifrån, ungefär 140 & uppåt.. Obalans i hjul brukar upphöra vid 110 km/h, 70-110 typ.. |
|
| huh? tror mera på en inställning eftersom ratten börjar darra också då när vribrationerna börjar... =/ | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.