AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.531

Bilen vribrerar vid 140km/h och uppåt!?

Bilen går helt normalt när man kör den under hastigheter 140km/H.... men så fort man kommer till 140 och vidare så börjar den vribrera som uta helfete....=/ vad kan detta bero på någon??
parolof
obalans i hjul är ju ett tips
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Går en 316 fortare än 140 km/h? :D

Skämt åsido, obalans låter troligt. Kanske behöver göra en 4 hjulsinställnin också ? Börja med att få dina hjul balanserade. Kostar nån hundring, 2-3 kanske.
Ca
557
Carl 123
330 cab -01
116 -06
När jag hade min e36 325 tog spindelleden på ena sidan slut. Det resulterade i skakningar när man svängde lite åt ena hållet och skakningarna började i 140.

Jag tror inte på obalans, det skaket brukar komma vid lägre hastigheter.

Carl
mo
1.157
molle325
E46 Alpina B3 3.3 Cabrio
Om obalansen kvarstår efter balansering gå på stötdämparna bak.

Hade vibrationer i takt med ett dovt pulserande ljud bak i en 320i från 130 och uppåt trots balanserade hjul. Bytte stötdämpare bak på BMW - all vibration försvann. Slappa stötdämpare som inte lyckas trycka hjulen
mot vägbanan kan tydligen vara en orsak till att bakhjulsupphängningen kan börja vibrera i höga farter. Jag hade inga vibrationer under 130.
ma
597
magican
E36 328 Coupe
Tackar för tipset.. har nämligen exakt samma fel, man känner att det vibrerar bakifrån, ungefär 140 & uppåt..

Obalans i hjul brukar upphöra vid 110 km/h, 70-110 typ..
huh? tror mera på en inställning eftersom ratten börjar darra också då när vribrationerna börjar... =/
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.