AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
33.371

Solfilm

Sida 2 av 2
Jag satte den mörkaste.
Surfa in på min sida.

Länk

Mvh.
Micke Olsson
usch vad långt...

någon som vet något längre söderut?

[Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?]
>Micke<
Hur bra ser man ut genom dina filmade rutor? Skulle du definitivt avråda från att ha den mörkaste filmen på framrutorna?
>Asken<
Möjligt att jag missuppfattade och att priset var per dörr. Fast inte får jag ihop ekvationen för det.
M-pire...
För det första så tycker pappa-blå inte om att man har tonade rutor fram. Men det vet du säkert och vill filma där ändå.
Att sätta den mörka filmen som jag har på framrutorna ÄR förenat med livsfara om man ska köra bil efter solens nedgång.
I mörker ser man nämligen inte mycket.
Ett tipps kan ju vara att ha mörkt bak och lite ljusare på framrutorna.

dannej...
Bara att bita ihop och ta en tur till huvudstaden.

Mvh.
Micke Olsson
ingen som har någon bra eller dålig erfarenhet av solfilmsmontören, finns i malmö, helsingborg, halmstad, kristianstad.

dannej, jag fick mina rutor tonade på min gamla bil av Helsingborgs Carstyling (solfilmsmontören), tänkte det var lika bra att låta proffsen fixa biffen. Men ack så fel man hade, de var långt ifrån proffs.
När jag skulle hämta bilen så höll toningen på att trilla av den lilla rutan i bakdörren, bakrutan såg för jävlig ut vid prickarna på kanterna och framrutan hade de visst skurit till med en sliten smörkniv.
Svaret jag fick var att "det får man räkna med".
Christer...
Hoppas att din kommentar blev att "man får räkna med att inte få betalt för ett dåligt utfört arbete."

Titta gärna in på min sida.
Länk

Mvh.
Micke Olsson
hmm, men dom måste väl lämna garanti, och är man inte nöjd så ska man inte betala för det.

det måste gå att resonera med dom innan dom sätter igång.. att om det itne blir bra så skiter jag i det eller får dom fixa det.

Micke
Det är synd att ut-sikten blir så dålig vid mörker. Ett alternativ är att göra som du säger, men vill gärna ha samma toning runt om, får fundera..
Ska man ha heltoning tycker ja att en rökfärgad runt om blir super snyggt men de e ju va ja tycker. Tycker att de e lite volvo 240 över att ha super svarta rutor men visst kan de va snyggt samtidigt satsa på en rökfärgad toning Mvh Mr-speed

go for 540 manuell
jag skulle rek graphite 35 solfilm,
på alla rutor utom framrutan, klart snyggast!

mvh
kalle
Det är ju lite personligt hur man ställer sig till solfilm. Gillar toningen som Saab hade i reklamen för 9-5. Det var en silverfärgad kombi som åkte runt på en velodrom bana om jag minns rätt. Toningen var verkligen kolsvart runt om.
ma
48
mackett
528iA Touring -97
Jag kan varmt rekomendera SunGard solfilm. Jag satte det på min förra bil och det kostade 3000:- för 5 rutor och då demonterade och monterade de dörrsidorna också.
Kvalitén är grymt bra och det blir inga repor, låter man dessutom montören slipa kanterna så är det omöjligt att se att det är film på framrutorna. De ser ut att vara orginaltonade.
Själv hade jag Graphite 05 och 50 vilket gjorde att bilens alla rutor såg kolsvarta ut.
1 års garanti på monteringen och 5 års garanti på filmen.

aldrig mer Audi!
Nån som vet om sungard har nån firma längre upp i landet Mvh Mr-speed

go for 540 manuell
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
www.sgs.se kan du söka närmaste monteringsställe.

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
ma
48
mackett
528iA Touring -97
_Mr-speed_

Umeå Solfilm
Mycket skickliga!

aldrig mer Audi!
Okei tack för tipset mackett....kanske man bränner ner dít då tar ju inte så länge hehe Mvh Mr-speed

go for 540 manuell
ma
48
mackett
528iA Touring -97
_Mr-speed_
Det är helt klart värt det! Det blir för jäkligt bra, jobben som Umeå solfilm gör.
Vill du så kan jag maila dig telefonnummret?

aldrig mer Audi!
De kan du göra faktiskt skulle va kul å ringa å göra va dom kan tänkas ta för framdörrarna maila på musse_pigg_71@hotmail Mvh Mr-speed

go for 540 manuell
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.