|
|
|
|---|---|
|
Idag hittade jag en jordfläta som hade gått av på min BMW 320i -85. Den ena enden gick från fördelardosan (en bit under själva locket) men den andra enden hittade jag aldrig. Antar att den gick till generatorn eftersom flätan pekade ditåt. Bilen går lite halvdåligt, det känns som om batteriet håller på vara tomt än fast det är nyladdat. Och jag antar att det beror på denna jord. Eftersom jag aldrig har ägt en BMW tidigare så har jag ingen aning vart jorden går. Någon här vet säkert. //Mecca | |
|
Jag såg även att Laddningsregulator inte fast skruvad. Den behöver väl oxå vara jordad? //Mecca |
|
|
Kom igen nu. Kan ingen bara gå ut och kasta en blick på fördelaren. Huvudsaken att jag vet vilket håll jorden går åt, sedan kan jag söka mig fram. //Mecca |
|
| Flätan går till karssonen under luftfiltret, ska kolla om jag har nån bild liggandes, återkommer isåfall. | |
| Hittade en, inte så värt tydlig men den ger ju ett hum. Oj läste fel vilken fläta det var men det kanske hjälper ändå. Lycka till! | |
| Hehe glömde länken: Länk | |
|
karssonen? Jag har tagit bort mitt luftfilter+luftburken och satt dit ett konfilter istället. Flätan verkar vara jordad på fördelardosan (man ser ett litet stift som är fastskruvat) under själva röda locket. Jag såg tyvär inget på bilden. Kan kolla imorgon om min kamera vill fungera, då kan jag ta ett kort för att visa. //Mecca |
|
|
Aha, du menar kraossen :) Nä det är inte den kabeln. Den sitter under ca: 30cm fr¨n den jorden jag menar. Och jordflätan jag pratar om är dubbelt så smal som det som går till karrosen. //Mecca |
|
|
Den ska sitta i den ena pinnbulten till ventilkåpan om jag inte är ute och cyklar?? hjorten |
|
| Hehe ja en liten felstavning där :P, ok den flätan vet jag inget om. | |
|
Ventilkåpa? vart menar du då? //Mecca |
|
|
Sådär. Nu har jag varit och tagit kort. Kvaliten på korten är inte det bästa men man ser iaf. Bild 1 - Länk Bild 2 - Länk Jag hoppas att någon kan hjälpa mig, jag är helt off och bilen mår dåligt. //Mecca |
|
| Det är flätan från avstörnings skyddet som ska sitta på fördelarlocket, brukar oftast sammla skit med överslag som följd, någon har byt fördelar locket och kastat bort hela härligheten,den behövs ej motorn ska funka lika bra utan den. bild 2 är ett sådant lock Länk | |
| Vart exakt sitter avstörnings skyddet? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.