AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
832

Fälgar - rondell-alpina

Da
256
Davici
BMW 745 e65
Hej.
Har tänkt mej och köpa ett par 20" alpina till bilen.. men så dök det upp lite oförutsedda utgifter på bilen ..min vanliga otur , suck !
Därför undrar jag vad ni tycker - ett par 18" alpina classic eller ett par 18" rondell på min e38. PLus att den ska sänkas inom kort. Har nämligen fått samma pris på båda men kan ej bestämma mej :)
Vilka tror ni "ser" störst ut på bilen ??

Jag skulle satsat på Alpinafälgarna, mycket snyggt på E38. Dessutom börjar rondellfälgarna bli väldigt vanliga.

Mvh Johan
an
643
anlima
735iA -87
Har du hunnit fixa de andra felen på din bil ännu?

/Mats
Da
256
Davici
BMW 745 e65
Nej har inte det..
BIlen ska in på bmw emorrn förmiddag... suck !

Mvh Richard
Visa användare
248
Krut-Ove
745iA-E23 1986
325i Cab-E30 1988
Volvo 264 GLE 1976
- Davici, om du köper 18" Alpina vilka jag tror blir väldigt trevliga, kan du väl lägga ut en bild! Jag fundera nämligen också på 18" Alpina Classic men är som du lite osäker hur det blir med just 18"....

Mvh /
Ro
536
RonnyL
BMW 750IAL -88
BMW 530 -94
BMW 528 -82
Hej.

Själv vart jag för en stund sedan erbjuden att köpa 18" Alpina fälgar, fem stycken, som suttit på en E39. Men efter som jag är sorgligt dålig på hjul o fälg, så undrar jag om de passar min E32á.

Han hade vidare gett 10.000:- med däck för dom, men nu så var det slut på däcen som sitter på. Vad kan man tänkas ge för dom?

Som sagt, jag kan inte nå alls om det här.

RonnyL.
Da
256
Davici
BMW 745 e65
Japp ska lägga ut bild om jag handlar dom.. om jag nu kommer på hur man gör :)

RonnyL - Beroende på skick givetvis men bjud honom 5-6 tusen för dom , eller i för sej ett par alpina classic 18" kostar ju 7 tusen helt nya (utan däck) . Men däck är dyrt..
Om du inte vill ha dom ronny finns det nån chans att man får köpa dom ?
e39 fälgar passar på e38 och e38 fälgar passar väll på e32 ? :D

Mvh Richard
E39 fälgar som ska på E38 behöver centreringsringar. Och kolla profilen på däcken, om det sitter några dugliga sådan på fälgarn, så att omkretsen blir rätt.
Ro
536
RonnyL
BMW 750IAL -88
BMW 530 -94
BMW 528 -82
Davici; Absolut. Jag ska se om jag kan få han att plocka med en till jobbet för ett foto. Bör bli på Onsdag tror jag. Jag är väl ärligt talat inte så het på dom.

Mvh RonnyL.
fjamsetramsa
Passar verkligen dom på e32??
bm
33
bmw beemer

740ia E38
Hejsan

Undrar om nån vet var man kan köpa alpina fälgar 18"-20"?

Bmw Beemer
Da
256
Davici
BMW 745 e65
bmw beemer - kolla på köp o sälj , tabergs har ju annonserat alpina classic fälgar säkert 15 ggr... senast idag.
Tycker personligen alpina classic är snyggare än dom "vanliga"
Dom tar 7000 för ett par (4st) utan däck.

Mvh Richard
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.