|
|
|
|---|---|
|
Har ett par 17 tums splitfälgar där lacken släppt runt kanten och det har börjat krypa oxid under. Funderar på att skruva isär fälgen och polera bort den gamla lacken och oxiden till nära cromefinish och sen klarlacka. Nu ser det inget vidare ut och skulle va klart häftigt med en kromkant på fälgarna. Hur ska man polera med så bra resultat som möjligt och ska man lämna in fälgen på lackfirma så de lägger en riktigt hård klarlack som håller eller klarar man det själv ? | |
|
Högglanspolera fälgarna går ju bra om de är av bra kvalitet. Om du vill ha den där riktigt grymma finishen så ska du ju inte klarlacka dem sen, utan bara polera kontinuerligt. Jeppe |
|
|
okej jeppe, ska ta en funderare på det där med klarlack eller ej. Lutar dock åt att det blir någon form av skydd över det jag polerar, har inte lust att polera dem jämnt wallin |
|
| Vanligt bilvax funkar bra i stället för klarlack | |
|
Prexisens... Sonax flytande hårdvax. Jeppe |
|
|
att inte klarlacka låter inte så lockande.. kolla isåfall heldre in www.silverfinish.nu eller nått sånt heter andressen, vet dock inte vad det kostar för 4 fälgar.. men bra blir det ju. |
|
|
Hur i helskotta vet du att det blir bra!? Sök på tidigare inlägg ang silverfinish så kommer du nog att lära dig ett och annat. Jag orkar inte skriva ned mina erfarenhter en gång till men sök efter mitt tidigare inlägg ang detta. Mvh Carsten |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.