|
|
|
|---|---|
|
Har fått ett problem med tändningslåset idag och undar om någon kan hjälpa till. När jag skulle starta så "snurrar" bara tändningsnyckel runt och bilen går ej att starta. Jag kan vrida nyckel och cylinder medsols och motsols utan motstånd. Det vara bara att lämna bilen och ta taxi hem. Väl hemma söker jag lite här på forumet utan att finna någon lösning. Tittade på Länk och undrar om det kan vara "klacken" på 6:an som gått av. Är det någon bytt låset ? Kan man bara byta låset/cylinder och stifta om så bef. nyckar passar. någon kodning måste väl till antar jag | |
|
Välkommen till forumet. På de flesta bilarna går det att bara byta tändningslåscylindern bara man har kvar nyckeln i det.Titta och se om det finns ett litet hål i "huset "runt cylindern. Där trycker man in en borr eller nåt liknande för att frilägga en spärr, sedan drar man ut komplett cylinder med hjälp av nyckeln. Har själv aldrig gjort det på en bmw,däremot på volvo,saab och några andra. Så kallade "kodade" låscylindrar har gått att beställa så man kan behålla originalnyckeln i samtliga fall, så jag tror det går till din ögonsten också. Lycka till /Mats |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.