|
|
|
|---|---|
|
Finns det någon risk med kylningen eller nått annat om man monterar slutstegen under hatthyllan i bagaget? MVH | |
|
Har mitt steg monterat upp och ner i bilen och det funkar fint än. Har suttit där ett par år. Iofs inget värstingsteg men ändå. ///BMW - Was sonst! |
|
|
I installationsanvisningarna till mina steg står det att uppochner är minst bra ur kylningssynpunkt. Men jag har haft dem monterade så under hatthyllan i snart ett år nu utan problem eller att skyddskretsar träder in. Ett av stegen är ett klass AB och det blir förvisso rejält varmt om man poppar litet, däremot blir klass D steget knappt ljummet. De steg jag använder har heller ingen inbyggd fläkt - har dina det så borde eventuella problem vara ännu mindre. Några tips om surt förvärvade erfarenheter: använd visir eller skyddsglasögon när stegen monteras för att undvika att få t.ex. metallspån, skruv eller verktyg i ögonen. Dessutom använd långärmat, blir hemska skrubbsår på bl.a. armbågarna annars om man inte är väldigt försiktig - det är trångt i bagaget. Mvh Björn |
|
|
Eftersom värmer stiger uppåt är det ingen höjdare att montera steget upp o ner... Sen att det funkar är ju en annan sak. Jag skulle dock undvikt montera det upp o ner eller på sidan... _______ /Chrille |
|
|
nej. BMW - För att det känns rätt! |
|
|
Normalt om tempen blir för hög så slår stegens skyddskretsar ifrån, men vissa steg som har givare monterad på chassiets överdel som nu hamnar underst känner inte av att temperaturen är för hög, och slår då inte av steget i tid = nåt går sönder //Simon |
|
|
"Xtracrispy" Tack, det va det jag misstänkte. MVH |
|
|
Xtracrispy: hmm... Vilka steg är det som har temperaturgivaren monterad på chasiets överdel då? |
|
|
Jag har haft ett Coustic steg monterat upp och ned, som gick sönder. Är ju inte 100% säker på att det var pga. av värmen eller om det blev kortis i 12" basen som steget drev. Men jag testar inte igen. /Fredrik |
|
|
Inot: Jag vet inte vilka märken som har så, har hört om nå enstaka steg som har så, men minns inte namnen. //Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.