|
|
|
|---|---|
| Har monterat ett kitt från kaixen i mina helljus. Och nu när jag slår igång helljuset, så plingar det till i CC som säger att nivåregleringen strular. Ngn som har en ide vad det kan vara? | |
|
Du har förmodligen nivåreglering i ljusinsatserna på strålkastarna. Dvs. den känner av hur bilen lutar och reglerar ljusinsatserna (reflektorerna) så de inte bländar. Däremot är jag osäker på om nivåreglering finns även på helljusinsatserna men du skulle kunna undersöka om felet finns där. Under xenoninstallationen kanske du har rört någon kabel eller annat som stör nivåregleringen på ljusen och därför får detta meddelande. Fungerar ljusen i övrigt då? Inget annat fel? Har själv funderingar på att installera som du gjort. / Jonatan BMW - För att det känns rätt! |
|
|
Jo det fungerar klockrent Har kollat kablar bakom lyktan... Ska testa ljuset på allvar ikväll |
|
|
Nu är det testat, lyser över förväntan. Men det blir nog att montera relän till ballasterna. Innerbelysningen tändes när jag slog på helljuset |
|
|
Det låter lite konstigt, xenonljuset kopplas ju in på befintliga kablar till helljuset. Jag har xenonkonverterat helljuset på min e39:a, och jag har inga såna problem. Vad relän skulle hjälpa fötstår jag inte! BMW CS #5206 |
|
|
Nu sitter det relän. Och jag har blivit av med varningen för nivåregleringen.. nu kommer det bara upp varning för helljus. Så om ngn vet vad man ska ha för motstånd för att få bort den varningen så blir jag glad.... |
|
|
Är också nyfiken på hur reläerna är inkopplade. Man lurar felmeddelande från LKM med ett relä och ett motstånd på 1 ohm. Reläet kopplas så att motståndet ligger parallelt över 12V-ingången på xenonljusets drivmodul och kopplas bort i samma ögonblick som ljuset tänds. FP |
|
|
85: Helljus kabel 86: Jord 30: Plus 87: Plus ballast Minus ballast sitter i org elsystem Folke: Vart ska jag sätta motståndet och behöver jag ett relä till för att bryta kretsen med motståndet Mvh Fredrik |
|
|
Du skall inte behöva nåt ljusrelä med konventionell koppling enligt ovan, endast ett relä och motstånd per lampa enligt min beskrivning ovan. Jag mailar över en skiss. FP |
|
| Ok, kollade mailen och det där såg ju riktigt bra ut. Tack Folke | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.