|
|
|
|---|---|
sportsbmw |
Tjena alla Beemer cruisers! Nu nalkas våren och det är daxs för att inhandla ett par feta sulor till pärlan! Jag har en 320i med m3 optik och funderar på att slänga på däck och fälgar med måtten: 19" * 8,5 med 255/35/19 däck! Vad tycks om detta, är det någon som har erfarenheter av detta, så vad tycker ni.. mvh / Rickard! /// BMW RULES /// |
|
255 bak är ju schysst men att ha 255 i bredd på framdäcken kommer varken du eller bilen att tycka om. Jag tror att max 235 fram är att rekommendera. Vad blir det för fälgar då? *nyfiken* =) roadZter |
|
sportsbmw |
Tjena! Det så klart, det inte bilen tycker om tycker inte jag om :) Vet inte ej vad det blir för fälgar dock, står och väljer mellan 4 stycken, jag skulle uppskatta hemskt mycket om NI bmwpolare kunde ledsaga mig i denna uppgift, vilken fälg är snygast! Vilket är det bredast som man skulle kunna ha bak för att det inte ska se dumt ut, går det bra med 255, lr kan man ha ännu bredare!? mvh / Rickard! Men om jag förstår DannaZeta rätt så är det rätta, 255 bak och 235 fram!? Hur tycker ni andra att det låter!? mvh / Rickard! Nu börjar det dra ihop sig...... Fälg 1, Länk Fälg 2, Länk Fälg 3, Länk Fälg 4, Länk Så där ja, tyck till och motivera gärna! tack på förhand! /// BMW RULES /// |
|
Fälg nr 4 är snyggast.Lite insängt är fint kommer att croma pärlan fint. Vad får du ge för ett par sånna fälgar?? Mvh Johan D Det dyra är inte att ligga på toppen, det är vägen dit som är dyr. |
|
sportsbmw |
Japp, jag tror också att det skulle göra pärlan gott! Dom kostar 14.ooo pesetas, så att jag måste nog hålla med det sista som du sa "Det dyra är inte att ligga på toppen, det är vägen dit som är dyr" :) Så låt se, vad tycker ni andra... tack på förhand / Rickard! /// BMW RULES /// |
|
Själv funderade jag också starkt på att köpa ACE Monaco (heter Targa på gummihuset.se) men valde till slut 18" Mas Italy Sagitta eftersom Monaco är en "fusksplit", dessutom tyckte jag att ekrarna på Monaco var lite för tunna. Det roliga är att Sagitta-fälgarna finns som "shadow/cromelook" också! =) Här finns två bilder på en 325 Coupé med 18" Sagitta: Länk roadZter |
|
sportsbmw |
Inga mer förslag, kom igen nu!! mvh / Rickard! /// BMW RULES /// |
|
Fälg nr 3 utan tvekan. Denna fälg är ganska lik Hartge Classic som kostar multum med pesetas. De på bilden är äkta Hartge 19" men det hade nog blivit ungefär likadant: Länk Länk Länk Däremot så är smaken fruktansvärt individuell så det är nog bättre att du köper de du själv tycker är snygga. Vad andra tycker spelar väl ändå mindre roll. Mvh Carsten |
|
|
3 eller 4 är snyggast, jag ser ingen större skillnad mellan dem! Lycka till! |
|
|
CFH: Fälg 3 och 4 heter ACE Monaco (heter "Targa" på gummihuset.se), skillnaden är att fälg 4 är lackerad i så kallad "chromelook", vissa kallr det för "shadow" eller "blyerts". Ser ut som de nyare fälgarna för M3 och M5, d v s lite mörkare elegant finnish. Detta blir mer och mer populärt då fler fälgmodeller finns att köpa med "chromelook". Det är alltså inte bara split och breda polerade fälgkanter som gäller 2002! =) Carsten: Håller med dig, smaken är helt individuell!Det viktigaste är att man själv tycker det är snyggt. roadZter |
|
sportsbmw |
Carsten, självklart så kommer jag ju att köpa de fälgar som jag tycker är snygast, men det är ju alltid kul å veta vad andra tycker också. mvh / Rickard! /// BMW RULES /// |
|
Självklart men risken är stor att tråden blir väldigt lång om alla ska skriva vilken fälg de tycker är snygg! =) Mvh Carsten |
|
|
Fälg 3 är snyggast, speciellt på din svarta bil. Shadow hade blivit för mörkt tycker jag. "Det är inte vikten som är för tung, det är du som är för svag" |
|
|
Tack för info Danne. Frågan är om 19 tummare på en 320 blir lite för mycket? Räcker inte 17 eller 18? |
|
|
Ingen av dem fälgarna tycker jag passar på bmw.. Själv tycker jag att Brock b1 fälgarna är feta samt OZ-mito3, OZ-Futura.. Ace tycker jag passar mer på volvo. |
|
|
Hmmmm, jag tycker det är lite för mycket Ferrari över de fälgar du nämnde. Den absolut snyggaste BMW fälgen måste väl ändå vara Radial 32! Många åsikter blire .... ;) |
|
|
Sportsbmw: Har du sett denna? Så att du får en uppfattning om hur 19" ser ut. Observera även att denna bilen har Riegerpaketet vilket får fälgarna att se mindre ut samt att bilen blir lägre. Länk Mvh Carsten |
|
sportsbmw |
Oj oj oj, Carsten, jag måste säga att jag får lite gåshud, fälgarna på den bilen satt ju som en fläskläpp! Nu så har jag bestämt mig, det blir 19" punkt slut, om tre veckor får man inviga våren med ett par feta fälgar... mvh / Rickard! /// BMW RULES /// |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.