AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
844

Köpa 540 utan tv?

Pu
12
Puppetboy
bmw 330 i touring
Snälla alla duktiga bmw människor, vore jätteglad om nån kunde hjälpa mig! Jag har tänkt att köpa en bmw 540 touring årsmodell 2003, i den är det navigator med 16:9 skärm men ingen tv! Hörde att man kunde lämna in bilen på bmw eller eventuellt själv lägga in en programvara så man fick tv!? Nån som vet vad man gör!? är det bara en CD eller!?
Tack på förhand! Vore även glad om nån kunde berätta om 540:n är en bra bil!?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Med all säkerhet så kräves en TV-modul, dvs hårdvara. Tror inte den är speciellt billig om du ska köpa den på BMW men det går kanske att hitta begagnat på någon skrot eller på e-bay.

Jag har haft Navi med TV i två bilar och det är totalt inte många minuter jag användt TV'n. Navin däremot är en kär vän.

540 är en kanonbil att köra med en härlig motor men man ska vara medveten om att den inte är gratis att driva och då är det främst bensin och försäkring jag tänker på. Min 540iAT -00 låg på 1,4 l/mil i de 3000 mil jag körde den. Gick att få ner precis under litern vid landsvägskörning i lugnt tempo.

___
//Ulf
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Kan bara instämma i att tv-funktionen är av mycket begränsat värde. Utan tvekan den "option" som jag haft minst glädje av i min bil.
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
dessutom försvinner det analoga nätet om några månader, då funkar ingen tv i bilen utan digitalbox....

mvh Johan
Pu
12
Puppetboy
bmw 330 i touring
Fan nu vart jag orolig vad är det med schultsberg!? var faktiskt den jag tittade på!?Men som sagt tv klarar jag mig nog utan! Men snälla tala ompå vilket sätt dom är skojare, känner inte för att bli blåst!
Pu
12
Puppetboy
bmw 330 i touring
Hmm hittade alla länkar om schultzberg.såg också att dom var med på råd & röns svarta lista, nån som vet varför!? Tänker ändå ringa honom imorgon och låta honom förklara sig, det har alla rätten till!
Nån som vet mer info ang. 530:n med fel mätarställning, kan vara bra o veta all info innan man ringer!
Fasen det här forumet var bra! Gjorde förresten en kreditupplysning på dom och där var allt rent och fint iallafall!
Vill du köpa bil eller TV??

Bmw är rätt okey!!
Det här kan kanske vara en lösning på ditt TV-problem? Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.