|
|
|
|---|---|
|
håller just nu på att montera en front , bak och kjolar, måste få skriva av mig lite. fronten var hur enkel som helt att demontera, och allt såg ut att gå smidigt, tills vi upptäckte att bilen varit krockad och balken stack ut 5cm mera på högersida, vilket gjorde att den nya fronten hade en uselpassform. så efter mycket om och men så slutade det med en avkapad balk, lite ihopsvetsade delar 5 timmars jobb, och finurliga lösningar på nya fästen... så ny passar den perfekt, dock är lackningen kvar och det blir till att köra med balk och regskylt endast. i ca en vecka, då den gammla inte passar längre *skratt har dock inte testat baken ännu, men blir på mån, håller tummarna för att det inte dyker fler problem. | |
|
Alltid lika trist att upptäcka att ens bil varit frontsmälld, är bilen nyinköpt så tycker jag att du ska sätta lite press på den förra ägaren. :-) Men det positiva är ju att det ordnade upp sig till slut! Får hoppas att det inte blir några problem med kofångaren bak. Läs begagnatguiden! Länk |
|
|
ringde faktiskt förra ägaren just nyligen, han tog sin tid innan han erkände att det varit smälld. Men skulle ordna papper på vad bilfirman hade bytt och fixat efter smällen iallafall. |
|
|
När köpte du bilen? En säljare är skyldig att upplysa om alla brister och fel som han/hon känner till på det fordon som han/hon säljer och som kan rimligen antas vara av intresse för en eventuell köpare. Dålig stil att inte säga som det är! ____________________ Läs begagnatguiden! Länk |
|
| köpte bilen i januari, och ja kändes lite snopet att upptäcka, då det orsakade en del problem , | |
|
Men begär kompensation, se vad han säger. ____________________ Läs begagnatguiden! Länk |
|
| Klart som korvspat att du ska kräva kompensation! Gillar du inte bilen riktigt så är ju ett återköp säkert inte omöjligt. | |
DA 245 318d Touring -10
X3 3.0i-04 523iT-00 850ia-91 850ia-90 320icab-91 2002turbo-74 M2-75 2002tii-73 2000touring-72 2002-75 2st 2002-69 |
Vem betalade reparationen efter krocken, förra ägaren eller f-bolaget? |
|
Kompensation är väl inte hur enkelt som helst att begära? Det enda man egentligen kan vara säker på att få till är väl att köpet skall hävas om det är stora saker som har undanhållits? Man kan ju alltid prova att få ersättning för saker förra ägaren har undanhållit, funkar inte det får man väl fundera på ifall man vill ha kvar bilen eller inte, så många andra alternativ finns väl inte? /Marcus |
|
|
tråkigt. men är de inte upp till ägaren att kolla upp bilen man köper? hoppas allt blir bra iaf! Min bil Länk |
|
|
Tydligen så var det försäkringsbolaget som betalade, och en firma från lidingö som fixade skadan, inte svårt att se *ler då stagen som beställdes från bmw har namnet och adressen kvar . Stoffe:::Säljaren har en skyldighet att informera om bilen har blivit krockad. får se hur jag löser den extra tid som det kostade på verkstan för svetsningen mm. Är det någon föresten som vet om det är lagligt eller olagligt att köra med enbart balk och regskyllt fram???????????????????????????????????? |
|
|
*Alexis*: Har säljaren verkligen skyldighet att informera om att bilen varit krockad? ___ //Ulf |
|
|
"Säljaren har en skyldighet att informera om bilen har blivit krockad." Det är inte riktigt sant. Endast om det finns defekter som kan påverka bilens funktion. Ganska svårt att få rätt om om det är ett köp mellan två privapersoner. ___ //Peter Lundin "When people are free to do as they please, they usually imitate each other." |
|
|
inte alltid där sa jag för mycket,om något jag inte hade riktigt koll på.... har jag en känsla av, men vi får se vad som händer helt enkelt , han skulle återkomma efter att ha samtalat med verkstaden, han är iallafall villig att hjälpa till. vilket jag är tacksam för. |
|
|
ringde direkt till bilfirman som ordnade skadan, hade dagen efter alla papper på vad som gjorts på bilen sedan 94. tydligen så har den smällt 2 ggr ... Men men spoilerpaketet är på plats efter provmontering och en veckas jobb, Skall lackas på lör och söndag, så montering igen på mån. sedan klart. dock lite småsaker på karossen att fixa , hela höger sida skall lackas och slås ut då dörren e intryckt, lite rost på bakskärmen, vänster dörrsida och parkeringsbucklor som ska bort. Allt till ett vad jag anser ett bra paketpris på 7000kr |
|
DA 245 318d Touring -10
X3 3.0i-04 523iT-00 850ia-91 850ia-90 320icab-91 2002turbo-74 M2-75 2002tii-73 2000touring-72 2002-75 2st 2002-69 |
Frågade du inte på verkstan hur f*n dom kunde lämna ut bilen med den defekten? |
| Precis. Firman som reparerar bilen ska ju återställa den till dess originalskick, dvs byta ut delar som är defekta. I detta fall borde de ju bytt ut frontbalken om jag fattar rätt, eller ? Går det att reklamera såhär pass gamla jobb ? När blev den smälld ? | |
|
första gången 2000-06 andra gången 2001-02 |
|
|
detta byttes år 2000. v blingers v innerskärm stöfångarskena v bärjärn h bärjärn v hållare, fäste ytterhölje v p-list v-dimljus h-dimljus frontplåt yttre/grillsarg lackning motorhuv front och skärmar h+v 2001 v- dimljus h-dimljus h-backventil h-strålkastare om jag förstod det rätt, så skulle dom ha bytt stagen då med, men det gjordes inte i senaste krocken,vilket orsakade problemen. |
|
svavelvinter |
tycker det hela låter skumt, om det skiljer såpass mkt borde det göra jävligt stor skillnad i väghållning, krocksäkerhet osv? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.