|
|
|
|---|---|
|
Är helt ny på forumet å hittade inget inlägg om detta :) Köpte en BMW 535iA för ett tag sedan och med sådana kommer väl det automatiskt lite småfel Fram på min BMW 535iA knarrar det på vänster sida när jag får lite gungning på bilen, typ vid ojämnheter och när jag sätter mig i bilen (väger inte sååå mkt) vad tusan kan det vara? ratten skakar även vid hård inbromsning Tacksam för svar | |
|
Knarrningen kan vara någon bussning i framvagnen som låter vid belastning. Att ratten skakar vid inbromsning kan vara skeva bromsskivor, dåligt/glappt ljullager, löst ljul eller dålig spindelled. / J BMW - För att det känns rätt! |
|
|
Jag har också varit med om att en dålig stötdämpare kan knarra! Då har den dock varit väldigt dålig, så dålig att dämpoljan runnit ur och dämpförmågan mer kunna liknats vid den hos en cykelpump. Med mina krav på en stötdämpare så är den väldigt dålig om du trycker ner karossen hårt i den ände av bilen vars dämpare du vill kolla och när du släpper så får det bara bli en eftergungning. Dvs upp (för att du släpper tager) och så en liten "ner och upp"-gungning till. Med en riktigt bra stötdämpare återgår krossen sakta till utgångsläget och stannar (säg på 1-3 sek) när du släpper utan eftergungning! Per L |
|
| Jag hade skakningar i ratten vid bromsning visade sig vara den fasta delen på oken som var slitna. på anliggningsytorna till beläggen | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.