|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet vad det kan vara för fel när det hörs ett metalliskt sjungande ljud från höger bakhjul. Det är som om metall i rörelse kommer i kontakt med någon annan metall under ett kort ögonblick. Ljudet hörs med långa intervaller när man krypkör och intervallet minskar, det vill säga ljuder kommer mer frekvent, när man ökar farten och försvinner vid ungefär 40 km/h. Det låter även mer när man svänger kraftigt åt vänster så att bilens vikt lägger sig över höger bakhjul. Skivorna bak är nästan nya så det bör inte vara felet. Kan det vara anliggande bromsbelägg eller är skivorna skeva? Kan det vara oken som kärvar lite och behöver smörjas upp? Kom gärna med tips på vad felet kan vara. Bilen det gäller är en e36 323 compact. | |
|
Hallo där! Kan vara ditt hjullager på högersidan som börjar ge upp... Min bil hade ungefär samma symptom som du beskriver men nu när jag bytt ena hjullagret så går den tyst och fint igen! Du skriver dock att ljudet avtar över 40 km/h, för mig blev det kraftigare ju fortare man körde. Motorvägskonversationerna var alltså inte så lugna och harmoniska... =) Hoppas du kommer underfund med problemet! //Christoffer Bättre mer piss i Nilen, än massa barnkiss i Bilen... |
|
| Westside: Tack för tipset, det kanske kan vara så att hjullagret håller på att börja ge upp och det kanske blir värre med tiden. Bilen skall nog in nu i veckan och vi får se om vi kan konstatera felet där. | |
|
Nyfiken på hur det har gått med patienten ju... :) //Christoffer |
|
| Westside: Bilen skall lämnas in till verkstad inom kort. Jag skriver här när felet är lokaliserat. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.