|
Sida 25 av 31
|
|
|---|---|
|
DrSakke: Att jag drog upp just en gammal 02 var lite i frustration över alla som tjoade om "kvalitet" och alla är oense vad kvalitet är??!!. Sen att det just blev då en jämförelse med toyota var att när jag var i 10årsåldern fick just en skräckfärd med farsan i en toyota-74 som förövrigt var 2år gammal o byggd av rispapper. Ok visst har japanerna blivit bättre sen den tiden men jämfört med en 02a så var den tillverkad ett annat sekel. Men att som i denna tråd jämföra jappsbilar med Motoren Werke går inte pga av jappsen är inte ens är med på startlinjen i rejset. BMW är för mig en livsstil så det som Folke tar upp tidigare nåt om livskvalitet är nog ett begrepp som iaf jag köper. Nu kommer jag inte att ha nåt prob ang japanska bilars sk kvalitet för jag kommer aldrig att köpa nån;)) Mvh/Micke Min 02sida Länk |
|
|
>Trucker Livskvalitet vs bilarnas kvalitet? Visst, en japansk bil som sällan krånglar ger mer livskvalitet, så visst kan man urskilja en röd tråd. |
|
|
Ferox: Där kan jag inte hålla med .. en bil som gör sitt jobb men inte mer, och aldrig krånglar, utgör ett betydligt mindre bidrag till åtminstone min livskvalitet än en bil som är mycket mer än bara en bil, men kräver ompyssel och reparationer ibland. Wilhelm Svenselius |
|
|
trucker: Du säger “BMW är för mig en livsstil!”, jag säger - BMW är livsfarligt. Här kommer kvalités uppdatering för BMW: Kevin Nicolle:s (25 år) gaspedal hängde sig runt 130 mph (~ 210 Km/h) och han körde närmare en halvtimme utan att kunna frikoppla automatlådan och när bromsbeläggen tog slut fanns det bara en sak att göra dvs. krocka. Länk Han tycker fortfarande att BMW är en bra och säker bil (för att BMW har räddat hans liv!). Är man hjärntvättad så är man hjärntvättad helt enkelt!!! Hans liv var i fara, men han säger att han kan tänka sig att köpa BMW bil igen hm…!!!! Jag kan åtminstone fri koppla bilen och styra när gasen häger sig i min bil………. * TUR ATT MAN HAR EN MANUELL VÄXELLÅDA * ********* Efter 8 bärgningar är förtroendet för märket = -80% ********* |
|
|
Ha ha ha Thunderbird, solen har också sina fläckar har jag bara att säga! Som vi alla förstår finns det alltid EXTREMITETER (för det ör vad det handlar om) som även händer Toyota, volvo, saab, ja alla märken, men såfort det är något med BMW så blir det jätterubriker..livsfarligt bilarna är skit, är det inte lustigt? I vanlig ordning så skulle det vara bra konstigt om många nyare BMW skulle få bärgas, få gaspedal som hänger sig mm mm om BMW säljer bättre än någonsin och anses som ett mycket omtyckt märke som många drömmer om dessutom, märkets attraktionskraft skulle suddas ut ganska mycket om det skule förhålla sig på ett sådant sätt. Men jag kan mycket väl förstå att de som lagt ut en massa pengar på sin nya BMW blir GRYMT besvikna när de får fel och speciellt av sådan art som ibland framgår, men bli inte bittra på märket, var realister istället och inse hur det egentligen ligger till. Det finns bättre bilar vad det den rent tekniska hållbarheten, BMWs kvalitet har väl aldrig inneburit den billigaste milkostnaden, men likt väl den billigaste körglädjen i förhållande till satsad krona. Istället för att gnälla och klaga på BMW kan de som gör det köpa JAPANSKT istället då, så får vi se hur lyckliga de blir? Men tydligen har BMW mer makt och attraktionskraft än man tror eftersom folk tycks behålla sina BMW bilar trots allt, fast de klagar, är inte det lustigt? Är man så misnöjd med något annat bilmärke så är det vanligaste att sälja omgående! |
|
|
thunderbird: När säljer du din BMW då? Märket är ju livsfarligt enl. dig. Wilhelm Svenselius |
|
|
Hej! Sedan är det ju faktiskt så att här försöker vi "jämföra" kvalitet(eller var det känsla) på ETT bilmärke med ALLA bilmärken från ett land(bilar från japan är ju faktiskt rätt så varierande vad gäller kvalitetens alla aspekter(även det här med känsla osv.). Blir knappast ngn vettig jämförelse då man faktisk jämför BMW med allt från suzuki till lexus...... Tar man bara bilar som faktiskt konkurrerar med varandra på ngt sätt så kan man börja jämföra på ett vettigt sätt(oavsett vilken sida av kvalitet som jämförs). Vi kan ju knappast dra alla tyska bilar över en kam heller eller? (jmfr mercedes, BMW......Opel, ford-- huua) Thunderbird: Jo tack, och chauffören var en riktig stjärna också....en riktig klovn. Att gasvajern hänger sig är väl inget som är unikt för BMW och att det är automat innebär väl inte att den inte har TÄNDNINGSLÅS? Slå av strömmen. han verkar inte ha tvärnitat bromsarna heller, ska inte vara omöjligt att få stop på en sketen 318 vet jag...... MVH Sakke |
|
|
FRIFART: Jag åker JAPANSKT varje dag (en 13 år gammal Mazda)! Den kör jag med glädje och jag är super nöjd med 626:an. När jag väljer att ta skräp 330:in så försvinner halv dagen för mig att nå min destination. Alla bärgningsbilar är inte så snabba som man önskar sig! Vist man kan tycka att det är lustigt att behåller skräpet, saken är att den ska ge en annan bild till er som är insnöade att BMW är guds gåva till oss människor och at BMW är en kvalités märke. |
|
|
W2k: När jag hittar ett museum eller antiksamlare som är villig att bevara (/köpa)detta underverk. Om du hittar en köpare i denna art så säljs bilen direkt. Hittills har ingen på forumet erbjudit att köpa detta fantastiska skräp. Jag måste tillägga att bilen knappast är inkörd (den har inte nått sin första service tillfällen än, extra utrustning: en svart bok med över 150 sidor medföljer + 4 st tidningsartiklar) Är du sugen att köpa den? |
|
|
Thunderbird, ja visst är det lustigt att du behåller "skräpet", det finns bilfirmor vet du som gärna köper in din E46a billigt!! Jag tror märkesbitterhet bara är förnamnet på thunderbird, kanske är du spion från något japnskt märke??? Jag undrar vad en 13år gammal MAzda 626 kan vara bättre på än en 330E46?? (förutom i ditt fall kosta mindre pengar då den håller bättre) Det enda du är nöjd med är att den inte går sönder och kallar du det körglädje tycker jag synd om dig !! Självklart är det KATASTROF, gällande din E46a, men försök förstå att BMW innebär kvalitet för de allra flesta oavsett hur det håller ihop. Du kan aldrig övertyga någon här att alla BMW är skräp eller det är såhär det är med bilarna bara för att du råkar ha EXTREM OTUR. Fortsätt med din Mazda om du anser att den ger dig körglädje så kan vi andra glädja oss åt BMWs övriga kvaliteter. |
|
|
Jag vet att det finns hundratals bilfirmor i Sverige. Om jag lyckas att lura dem att köpa skräpet och sen säljer bilfirman bilen vidare till nästa kund, hur sjyst är det en skala från 1 – 10? Tror du inte att den nya ägaren vill kolla up den tidigare ägaren för att veta historiken? Eller vad får han höra när han besöker en BMW verkstad? Jag har inte sagt att 626:n är körglad maskin – den är driftsäker och den gläder mig. 626:an förflyttar mig från punkt A till punkt B och tillbaka! Men den kan inte en körglad BMW 330i göra… Man kan inte direkt kalla min bil för en oturs bil när att allt går sönder i den. Otur är en gång, två ggr, tre ggr, fyra ggr, inte 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11…. ggr. Det skiljer 10 år mellan Mazdan och BMW:n, ända grejer som BMW han sticka up med är automatisk vindrutetorkare, 250 km spärr och antispinen (knappas att Mazda:n har behov av denna tjänst). Sen den viktigaste av allt – så klart saknas en lyx emblemen på huven. Mazdan är värd ~ 15 000 kr (lika mycket som 3st BMW fälgar) och funkar 1000 ggr bättre än min moderna/körglada/status/kvalités bil. Du ska inte behöva tycka synd om mig, för att jag har andra lösningar och hobbysar i mitt liv. Naj, jag är inte spion från japanskt märke! Men FRIFART du har skrivit mer än 2500 inlägg och har lagt en hel tid för att läsa trådar och sen försvara BMW. Är du sponsrad av BMW eller? Eller du läger all din fritid på att läsa trådar och försvara någon annan som gör stora vinsterna eller du gör jobbet helt gratis? Vad säger din familj till dig till dig angående din PC missbruk? Vad menar du med ”BMWs övriga kvaliteter”? Menar att när gasen hänger sig, ratten låser sig, elektroniken spökar mm.. är små saker eller? Eller knapparna/reglage ser bättre ut i BMW:n, BMW:n låter bättre än konkurrenter, raka sexan går så tyst när bilen går på tomgång mm.. ? Berätta vad som gömmer sig under skalet på en BMW som tillhör övriga kvaliteter som andra bilmärke saknar? |
|
|
DrSakke: Då hade TÄNDNINGSLÅSET låst ratten istället (tror jag), kilen beskriver att han hade testad det mesta men ingenting hjälpt han! Undrar om det var en E46:a eller E90 som han körde? Vad tror ni? ” ska inte vara omöjligt att få stop på en sketen 318 vet jag......” Tur att han inte ägde en E60 M5:n utan fartspärr. Då hade han kört ännu fortare:-p |
|
|
thunderbird>Vill inte skrämma upp dig på nåt vis men syrran hade en mazda 626 runt din årsm den gick av på mitten??!! Kan vara dags för hjälmköp i ditt fall;) Apropå tändlås så behöver man inte vrida mkt för att döda motorn. Mvh/Micke Min 02sida Länk |
|
|
Thunerbird Bmw har väll aldrig tillverkat automatlådor så om felet med att det inte gick att frikoppla lådan som du nämde i några inlägg ovan borde då häröra till ex ZF Länk. Mvh Danne |
|
|
Thunderbird: Nej, RATTLÅSET går inte i om du bara vrider av tändningen. Nyckeln måste helt till "0" position eller ev. tas ut. Så domen är fortsatt.....ja...klovn. Bilen var dessutom inte helt ny. hade gått över 100000miles, inte att det försvarar felet men vem vet hur bra service bilen hade fått eller i vilket skick den var i? MVH: SAkke |
|
|
>W2k Utan att gå offtopic igen med körglädje och så kallad livsglädje, menar du att de japanska bilarna sköts sämre för att de är "tråkiga" bruksbilar? |
|
|
trucker: Ohhh, hur lyckades hon med det? Klippte hon ett träd eller..? |
|
|
trucker, Daniel.F... Har ni läst hela texten? Killen säger så här: "I was trying to slip the car into neutral but because the car was over-revving and red-lining I couldn't do it. "I couldn't turn off the ignition because it would have disabled the power steering and made it even more dangerous. I was even shouting at the other drivers to get out of the way, I was getting hysterical. The traffic was getting heavier and I had to take drastic measures. Daniel.F...: det spelar ingen roll vem som tillverkar växellådan dvs. Nisse, Kalle, Lisa eller ZF. BMW har helhets ansvaret för fordonet. DrSakke: var i texten hittade du att bilen hade rollat 100000miles? Polisen har undersökt bilen och har bekräftad felet. Han kommer inte att åtalas. The racing green R-reg car, which Mr Nicolle had had for a year, has been examined by police and he has been told he will not face prosecution. A spokesman for BMW, which wants to examine the wrecked car, said: "We are unaware of any issues of that nature with that particular model." Som vanligt, BMW är alltid ovetande om alla fel och blå nekar även i detta fall!!! |
|
|
Thunderbird, märkliga argument, du behåller 330in bara för att inte andra ska tvingas köpa den från en bilfirma, men då kan ju ingen annan förstå hur dåliga ALLA BMW ÄR ELLER HUR? Om den nu är så dålig varför klaga och klaga och klaga, du kanske märker att du inte får någon respons, självklart kan man säga att du har otur, ett måndagsexemplar helt enkelt. Fråga hur många andra E46 ägare som drabbats av samma problem som du, bla bärgats 8ggr??? Ja du spioner från BMW är vi allihopa härinne och sponsrade, det måste du väl förstå, vi sitter ju här och ljuger om BMW hela dagarna för egentligen är det ju rena rama skiten, det är ju lika bra vi erkänner det på en gång, eller hur? blir du glad då? Thunderbird för det första har jag ingen familj (vilket glädjer mig :-) och för det andra ska du inte behöva vara avundsjuk på mig eftersom du bara har 217inlägg, du vet jag har mer i mina inlägg än bara klagomål av enkel natur! Om 2500 dryga inlägg skulle vara PC missbruk så undrar jag vad 10000 är? Javiss vet du hela min fritid går åt till detta, men då sitter ju du i samma båt eftersom du försöker trycka ner BMW lika mycket som jag försöker vara realist och säga att det INTE ÄR NORMALT PÅ NÅGOT SETT VAD DU HAR UPPLEVT! Thunderbird om du är arg, bitter, ledsen, ilsken, över vad BMW har gett dig och inte förstår vad BMW har som många andra bilmärken saknar tycker jag du ska byta märke omedelbart!, eftersom du säger själv att du har andra lösningar! Nu ska jag invänta nästa förmodade lilla inlägg från dig och vältra mig i alla sponsorpengar jag för från Bayrische Motoren Werke för att försvara deras alldeles vidriga och värdelösa bilar! |
|
|
Ang. den engelska storyn ovan: Jag frågar mig, varför petar han inte i N på spaken? Att varvräknaren ligger på rött osv påverkar ju inte, och om varvstoppet inte går in, vad är en skjuten motor vs. att få stopp på bilen? En BMW 318 på högsta växeln är ju inte så svår att bromsa ner till mera hanterbar hastighet, vi snackar ju inte dieselvrid precis, och så småningom kommer givetvis lådan att växla ner men då är också hastigheten lägre och mera hanterbar osv. Varför skulle servostyrningen försvinna för att man vrider av nyckeln ett snäpp? Hade han en helelektrisk servo eller? Även om den så skulle försvinna så är ju inte bilen speciellt svårtstyrd för detta när den rullar på i god fart. Men han skrek ju till andra förare att de skulle flytta sig, i 200+ km/h...) Helt klart var han hysterisk som han själv skriver och kunde inte tänka eller handla rationellt, men just detta faktum är ju inte bilens fel. Slutklämmen från TB om "alla fel", blåneka osv var oväntad...) FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.