|
Sida 16 av 31
|
|
|---|---|
| Frifart: Du kanske skulle köpa en ny bil ändå. Som du säger själv, utan risktagande kan man aldrig vinna! Inte kan du väl fegspela med hederlig gammelbil ;) | |
| Köp en ny Lexus så är det ingen risktagning och du får ändå en bil som har massor av ny teknik. Vem som tillverkar den? Toyota ... | |
|
thunderbird: du säger det ju själv, är du ute efter en trygg, lite tråkigare bil så är Mazda ett bra val. Själv hade jag iofs hellre valt Toyota som har ungefär samma hållbarhet men med bättre känsla och komfort. Allt hart ju med vilka kriterier man värderar högst. Rabatter ger väl alla tillverkare så det utmärker väl knappast BMW. Tvärtom är ligger de i den höre priskategorin, så att påstå att de säljer på priset är ju bara dumt. BMW har ganska länge haft 3-serien som sin mest säljande modell, inte heller konstigt då denna når fler konsumenter dels på pris men också på storlek (i Europa föredrar vi mindre bilar). Och ökar de på mountainbikes så säger ju det lite om vilket starkt varumärke BMW har, leta efter en Toyotacykel... Sen följer en del mindre lyckade påståenden från din sida men OM Ferrari tillverkat världens bästa bilar, tror du de hade sålt flest då?! Och du säger det själv, många bilmärken minskar sin försäljning medan BMW ökar den. Något gör de rätt... |
|
| Älskar man risker så är det bara att köra hårt på en ny BMW. | |
|
Tyska TUV hade ju testat 7,6 miljoner bilar utav 200 modeller. Subaru på första plats. Delad andraplats utav Mazda och Toyota.... Det måste väl vara ett rätt okay statistiskt urval? Men jag gillar BMW iallafall. :) |
|
|
Salesman, man kan alltid vrida och vända på steken efter eget behag! Jag skulle aldrig köpa en bil nyare än 3år gammal, jag tar hellre ut värdeminskningen de 3 första åren genom att spela bort dem, betydligt roligare än att se sin dyrgrip halveras! |
|
|
erito: Vad har man testat? Och varför köper inte ALLA Subaru eller Mazda/Toyota, är hela mänskligheten döva/blinda/analfabeter osv? Det måste vara nåt annat...) FP |
|
|
folke: Inte riktigt, men ibland kan man undra hur folk tänker! Orsaken är att Toyota, Mazda och andra japanska märke hinner inte tillverka så pass många bilar i veckan när efterfrågan är enormt! Tex, Toyota tillverkar mer än 175 000 bilar i veckan och dem har närmare 80 modeller att hålla ordning på! En sak till, japaner lyckas att leverera bekymmersfria bilar men det kan inte Tyskarna!!! Vilket år når ditt kära märke dessa siffror och den höga kvalités nivån???? |
|
|
Är BMW ägare döva och blinda? Är det därför det pratas så mycket om krockade bilar här på forumet? Men förresten, hur upptäcker man det om man är blind? Detr enda lytet jag själv har är ett lättare förståndshandikapp , men det avspeglar ju sig i fordonsinnehavet. |
|
|
folke, man har kontrollerat antalet 'fel' på 2-3 år gamla bilar. Missförstå mig inte, jag köper gärna BMW, men de har inte mindre antal fel än de japanska märkena. Däremot har nog de koreanska bilarna mycket mer fel än de tyska. Jag pratar inte känsla, design m.m. utan mekanisk hållbarhet. Porsche ligger på 4:e och 6:e plats med modellerna 911 och Boxter, så visst kan tyskarna lika bra om de vill :) Folk köper BMW, Audi, AlfaRomeo, Volvo etc. på vad som känns rätt för dem. Jag skulle tex aldrig köpa en Alfa, trots att den är rolig att köra. |
|
|
TB: Har aldrig hört om att det skulle vara speciellt långa leveranstider på japanska bilar, det kan knappast bero på detta. Du verkar närmast desperat i dina attacker på tyska bilar. Om stora kvantiteter vore det enda raka eller om alla skulle göra som "alla andra" så vore världen nog inte speciellt lycklig. T.ex: Alla 16455583457333900765 flugor kan ju inte ha fel, ät skit osv. Bra eller? FP |
|
|
Är denna typ av undersökningar viktade mot antalet tillryggalagda mil på fordonen? |
|
|
folke: Tyvärr jag kan inte hjälpa dig om du är döv och inte hör! Sök efter en läkare… |
|
|
Du har nog rätt, forumet är rätt tyst.. Men det visuella funkar...) FP |
|
|
Hör upp gott folk vi är alla lurade!!!, det är Toyota vi ska äga och köra istället att vi inte bara fattar det, tänk vad dumma vi är hela världen kör ju japps och vi dumskallar här åker runt i våra problembilar som är fulla av fel. Vad kan detta beror på? Undrar varför så många verkligen suktar efter en BMW både unga som gamla? varför de vandaliseras i så stor utsträckning? varför folk tror de är värda dubbla priset? Jo för att det är en så in i helsike bra bil totalt sett, som förmedlar mer än bara mekanisk bilkörning och kan skrapa på känsloplanet lite. Synd bara att designen börjar bli intetsägande. |
|
|
Thunderbird: du börjar låta nästa desperat i jakten att övertyga alla (inkl dig själv?) hur onda BMW är (och nu har det ju blivit alla tyska märken). Jag skulle vilja se din min den dag din japanska bil går sönder, för det kommer hända. Alla bilar krånglar, acceptera eller använd benen. Sen kan ju inte Toyota vara bäst, GM säljer ju mest i världen de bör ju vara bäst. Känns det inte underligt att "alla" andra inte fattat det du förstått. Men så uppkommer ju den klassiska frågan, är det alla andra det är fel på eller du... |
|
|
Jag gillar både Subaru och BMW så jag måste vara mest konstig här på forumet ;) Vad man gillar och slutligen köper behöver inte alls ha med kvalitet eller pris att göra. Eller vad som är 'bäst för dig'. Hur många käkar tillexempel pizza fastän det är dåligt för dig och inte ens speciellt billigt? Jo, men jag råkar ju tycka om pizza.... eller blodpudding... eller plankstek... |
|
|
> Keiser Synd att Thunderbird tappat massvis med pengar, tålamot och nerver på en ny bil som fungerar betydligt sämre än hans gamla 2a bil. Statistiken talar emot BMW, så man kan undra vem som inte förstått. |
|
| Ferox: Absolut! Men för att EN bil krånglar betyder det inte att hela märket är kasst. Jag kan lova att det finns måndagsexemplar av ALLA märken. Tycker det blir löjligt med vissa av kommentarerna... Mätningar, undersökningar och diverse förfrågningar görs hela tiden med olika resultat som följd. Läs tidigare i tråden om utmärkelser för BMW (mest nöjda ägare, bästa motorer etc). Om man litar blint på en undersökning gör man det väldigt lätt för sig och det är inte för inte "man kan bevisa vad som helst med statistik". Jag önskar barfa föra upp nivån lite på diskussionen, ok?! | |
| Ferox: Vilken statistik? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.