|
Sida 15 av 31
|
|
|---|---|
| Om man påstår att 750/850 är det bekymersfriaste BMW tillverkat så har man inte en blekaste aning om vad man pratar om. | |
|
Isåkare, jag tror ingen påstår det, snarare tvärtom. Du måste läst fel om du sett bekymmersfri och 750/850 i samma mening... :) |
|
| 850 måste vara en av de mest kallaste bilarna ute på marknaden. | |
Helga |
Men är det inte så att om man sålt sin BMW så blir man genast mer kritisk till märket ifråga. Alla håller ju på sin sjuka moster. Min fars första bil var en Austin. Den bästa bilen i världen enligt honom. Sedan blev det Fordar och dom var ännu bättre! Därefter blev det en drös Volvo 140-240 som var guds gåva till människan. När han körde Ford så var Austin inte nån bra bil längre. När han börjat köra Volvo så var dom överlägsna Ford och Ford var en skitbil. Hm. //Helga |
|
Det finns ju 2 sidor på myntet. Det kan ju vara så att när man äger bilen är man totalt märkesblind/fanatatisk för att se bilens brister, vilket jag ser som en troligare anledning. Du får upplysa din far om att Ford äger Volvo :) En vis man på forumet sade en gång: Skillnaden mellan entusiast och fanatiker är att en entusiast bortser från bilens brister medans en fanatiker förnekar dem :) Jag kommer absolut köpa Bmw igen, eventuellt inom ganska snar framtid men det betyder inte att jag kommer bortse från dess brister. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
wendtan sade det och jag håller med. Jag kommer säkert också att köpa BMW igen, och säkert andra märken också. Har man inte ägt/kört bilen ifråga en lägre tid kan man ju inte yttra sig om något annat än designen och förväntningarna. |
|
|
bmw är bmw Min M3a - Länk |
|
| erito: FRIFART säger det i sitt inlägg på förra sidan (14) !!!! | |
| För mig är det alltid tvärtemot gillar dom bilar jag haft mer än dom jag har. Man är väl lite nostalgisk. | |
|
Länk för er som inte fattat det här med Toyotas mekaniska kvalite ;) Länk |
|
|
Tyskarna diskvalificera sig själva i sitt eget land. Mazda 1a, bästa tyska märke -> Opel - på tionde plats! Mazda vann Auto Bilds tyska kvalitetsrapport För andra året i rad korade tyska motortidningen Auto Bild, med närmare en miljon i upplaga, Mazda till bilmärket med den högsta kvaliteten på den tyska marknaden. De 24 mest sålda bilmärkena ingår i undersökningen som är mycket omfattande och innehåller sju olika bedömningsmoment. Auto Bild gör en enkätundersökning bland 25.000 tyska bilägare med inriktning på kvalitet. Tidningen bedömer olika fordonsåterkallelser, räknar in den tyska bilprovningen TÜV:s rapport av begagnade bilar från årsmodellerna 1998 till 2003, bilmärkenas olika garantier och garantiuppfyllelser, tidningens eget verkstadstest, läsarreaktioner och uthållighetstest samt en undersökning där över 75.000 av tidningens egna läsare svarade. - Mazda fortsätter framgången från ifjol och säkrar suveränt totalsegern i vår kvalitetsrapport, skriver Auto Bild. Mazda glänser med förstklassigt uthållighetstest, TÛV-resultat samt verkstadskvalitet. Redan ifjol hade Auto Bild kört över 10 000 mil med en Mazda6 utan att ett enda fel uppstod."Kvaliteten talar för sig själv", skrev Auto Bild då. På platserna närmast efter Mazda finns ytterligare japanska bilmärken som Toyota och Honda. Bästa tyska märke är Opel på tiondeplatsen och på de fem sista platserna hittar vi tre fransmän och två italienare. Länk Hm… MB & BMW påstår fortfarande att dem har hög kvalite på sina bilar! Vem tror på dem idag???!!!? ********* Efter 8 bärgningar är förtroendet för märket = -80% ********* |
|
|
jag tycker det verkar som att japanare har högre kvalité. jag måste också påpeka att tyska bilar hör till dom som verkar ha hög kvalité överlag även om de inte är lika driftsäkra som vissa japanare och även i vissa fall volvo. japanarna kan också göra grymma prestandabilar. nissan skyline t.ex. vilken grym bil. de de dock i hög grad saknar är bilar i mellansegmentet. med andra ord är de extrema som allt är i japan. frågan för mig ligger inte där. tyska bilar har utstrålar design på en nivå som inte japanarna kommer i närheten av. de har också en känsla, charm och status. så för mig är inte valet svårt om man får försumma kvalitén för att få allt det andra. |
|
| Jag trodde Toyota var bäst, brukar inte de vinna här hemma i Sverige?! Beror alltså lite på vilken rapport man tittar på... Om det gäller Mazda av sent 90-tal så kan jag förstå att folk kör lungt med dem (sliter lite) då det förmodligen är den tråkigaste bil jag någonsin rattat (626). Och i den bilen var det inte mycket som talade om kvalitekänsla iaf, skrammel från inredning etc på en ett till två år gammal bil! Nej, tack... Men de håller säkert bra som sagt. | |
|
Håller med Keiser.. mazda gör nog universums tråkigaste bilar. Allt från inredning till motorkaraktär suger totalt. Även om de lyckas göra en bil som rx8 så är mazda GUBBE |
|
|
TB: För att börja bakifrån: Många tror nog på MB, BMW osv. Åtminstone BMW säljer ju bra och visar goda siffror. Sen det här med tester och undersökningar. BMW har ju under många år vunnit tester om nöjdaste bilägare, då måste de ju vara bäst. Eller....? Men Toyota har ju vunnit samma sak, då måste ju dom vara bäst, eller..? Nu har Mazda OCKSÅ vunnit och Opel ligger inte långt under...) BMW-Audi/VAG, MB osv kan kasta sig i väggen...) Fan tro´t.. TUV är en testanstalt men inte bilprovningen i Tyskland, fast de kanske sysslar med detta också. AM&S har väl inte kommit fram till Mazda nån gång än, men väl några av de tyska märkena, deras upplaga är nog inte så dålig heller, kanske rent av högre än hos Auto Bild? FP |
|
|
Keiser: Sverige är en liten bilmarknad jämfört med tyskland. Även i Sverige har både Toyota och Mazda legat högt upp i kvalité listan under senaste 10 - 15 åren. Jag äger en Mazda 626-93 (köpte den ny då) och den har rullat 15 000 mil, den rular & rullar bara. Jag har bara byt ut slitage delar på denna bil och ingenting annat där över (en verkstads besök per år har räckt hittills). Vist Mazda:n är lite tråkigare att köra men den håller, är robust och är trygg! BMW:n har strulat för mig från första minuten och felen avtar aldrig. Sen ser jag ingen Körglädje i bilar som inte håller måtten, BMW:n ger en falsk kvalité känsla som inte uppfylls i verkligheten. Jag värderar min 626:a 1000 ggr högre än min 330i, helt enkelt. ********* Efter 8 bärgningar är förtroendet för märket = -80% ********* |
|
|
folke: ”BMW säljer ju bra och visar goda siffror.” BMW försäljningssiffror är räddade på grund av att BMW har get stora rabatter till kunder som är villiga köpa skräpbilar och även stora rabatter på div olika utrustningar under två-tre senaste året. Sen har det gått dåligt för resten av bilbranschen i världen och nya kunder i blindhet har lockats till BMW. Tex SAAB gjorde bort sig i Sverige i början av förra året och tappade ett par tusen bilar i Sverige. En del bytte bilmärke och över gick till BMW. Men dem som har övergått till BMW nu anar inte i vilken fälla dem har hamnat i! Nils Simonsson kommenterar i sin års brev till Svenska folket: - Det är framförallt framgångarna med BMW 3-serien och BMW 1-serien som ligger bakom vår försäljningsökning i Sverige, säger Nils Simonsson, informationschef för BMW Group Sverige. Utsikterna för 2006 är positiva då vi nu har ett helt försäljningsår av de nyheter som lanserades 2005 och vi räknar med fortsatt tillväxt. Vi ser en mycket positiv utveckling för diesel och vår försäljning av bilar med xDrive (fyrhjulsdrift) ökar. Vad han säger att billiga modeller säljer bättre än deras prestige modeller hm..!!! Snart ökar försäljningen på BMW:s mountainbike cyklar och skateboard också! Men han nämner inget i sin release brev att varför det går så dåligt för X5:a, X3:a, 5 serie mm.. Han säger även att XDrive ökar, jag var i gtb för några veckor och såg i gtb posten att BMW skänkte bort xDriven helt gratis om man köpte en ny BMW. Inte kontigt att statistiken ökar då!! BMW påstår fortfarande i deras senaste reklam att dem har världen bästa bilar, om dem har världen bästa bilar i världen varför lyckas inte dem sälja fler bilar än GM, Toyota, Ford, Franska bilar, Mazda, mm.. ???!!!??? BMW hur går det med miljöbilarna? Kommer BMW att kunna sälja flera bilar i år? BMW påstod ett tag att dem ledde utvecklingen (falsk reklam), BMW leder inte utvecklingen längre dem ligger minst 5år efter i utvecklingen!! ”BMW har ju under många år vunnit tester om nöjdaste bilägare” I hur många länder? Kan du ta fram en statistik på detta? ”Men Toyota har ju vunnit samma sak, då måste ju dom vara bäst, eller..?” Det är helt klart att Toyota är bäst! Inget snack om saken….! BMW & MB (ärkefienden) har börjat samarbeta på grund av panikångest och att närma sig Toyota en bit. BMW:s tre års fri service är en falsk trygghet för kunden och att även kunna dölja felen för omvärlden! ********* Efter 8 bärgningar är förtroendet för märket = -80% ********* |
|
|
Lite svårt följa dig nu, en del motsägande uppgifter osv. Önskar dig lycka till med din Mazda. FP |
|
| Bitterhet är aldrig vackert. | |
|
Tja ska man säga vi blir alla ledsna då vi betalar mycket för en önskad vara som inte visar sig hålla måttet! Välj då en gammal hederlig bil så slipper man barnsjukdomar, då nya bilar allt för ofta inte visar sig vara någonting att ha. Vad är toyota bäst på egentligen, möjligen att leka följa john och kopiera men att sedan gör allting bättre när någon annan redan fått bryta barriären så att säga. Toyota kommer aldrig att bli någonting man kan ta till sitt hjärta sålänge de är fega och inte vågar ta några risker, utan risktagande kan man aldrig vinna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.