|
Sida 11 av 31
|
|
|---|---|
|
Att ALLA japsar skulle vara fula, tråkiga , plastiga och förmdela 0% körglädje är ju också ett påstående tagit ur luften av folk som säkert är så jäkla Bmw frälsta att de aldrig kört nåt annat märke............. FRIFART Du använder uttryck hela tiden för att stärka dina åsikter som "Jag vet ingen som tycker japsare är snygga" eller "Jag vet ingen som tycker japsare är roliga att köra" osv ovs Kan ju säga att JAG vet ingen som tycker att 1-serien är snygg. Men säkerligen finns det ju andra som tycker det eftersom eländet säljer. sw |
|
|
He he he.. Då tar väl jag lite subjektiva åsikter också: Min nuvarande Subaru Outback har mycket mer 'körglädje' än min 528 e39 och den ligger bättre på vägen också... sommar som vinter. Däremot hade min e46 328 bättre körglädje än 'jappsen' på sommaren, inte på vintern. |
|
|
hehe Wadstedt79, du kanske inte har följt mina diskussioner gällande nyare BMW bilar, tex E90 har jag uttalat mig en hel del negativt om och 1 serien är inte snygg den heller. Den stora skillnaden är bara att de är förbaskat bra bilar (E90+1serien) på andra sätt och vis som helt enkelt är bättre på fler områden än de japanska vardagsbilarna som endast är duktiga på att hålla (enligt undersäkningar) samt rent generellt billigare att äga. Som sagt jag är inte pensionär ännu och under mina kvarvarnade år vill jag uppleva lite passion och det kan verkligen inte dessa trista vardags japps erbjuda!!! |
|
|
Jag skulle nog välja en 130i före en Corolla... "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
Finns säkert många bilar som är bättre än BMW på alla möjliga sätt. Både vad gäller kvalitet, design (subjektivt, jag vet) och körglädje i förhållande till pris. Nu är ju människan som tur är inte funtat på det sättet att dom bara använder sunt förnuft och logik när dom väljer bil. Då skulle säkert alla åka omkring i en Toyota, och hur kul skulle det va? Jag väljer BMW för att det känns rätt. Skulle inte kunna tänka mig något annat märke just nu (om man bortser från dom självklara drömbilarna). Samma fenomen finns i dom flesta minoritetsgrupper såsom Alfa, Ducati, Mac-anhängare mm. Dom som köper dessa bilar (datorer) köper med hjärtat. Detta fenomen återfinns även hos vissa jappsägare, men då gäller det specifika modeller såsåom Supra, 200SX mm. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
>>Frifart Så Landcruiser räknas inte, kvalitet på stora japanska bilar räknas inte, i alla fall inte om det är hög kvalitet... Det är väl bara erkänna att Toyota, oavsett storlek, generellt sett har hög kvalitet på sina produkter? Sen om man personligen tycker de ser bra ut eller är roliga att köra är en helt annan femma. Själv har jag valt BMW. |
|
|
z3cab, nja inte riktigt så menade jag! Utan att bara för att de stora 4 hjulsdrivna jappsarna (en bil som rent generellt är byggd för tuffa tag och är rejäl) bevisligen har hållit mycket bra, vilket en tidigare "skribent" ovan intygade betyder inte det att alla japanare automatiskt håller bra då dessa fordon hör till en minoritet av den totala bilfloran av märkets olika modeller. |
|
|
Finns ju Alfa och Fiat ägare som oxå VET att deras bilar är bäst oavsett hur mycket dom än motbevisas. Det pratas mycket om " Fuknkar/håller bara man sköter den" Den stora skillnaden ligger i att en Japansk motor tål att missskötas mer, ett eller 2 överhoppade oljebyten gör oftast ingen inverkan alls, problem som slitna kammaxlar, vippor, spräkta toppar mm existerar inte, material kvaliten och tillverknings presitionen är mycket högre. Vi kan ju ta Hondas V-tec som exempel, ett system som från första början ( 1991) har fungerat helt felfritt !!!! Vad kostar det att laga ett skramlande VANOS ??? Ja, ja !! Jag vet oxå att det säkert funkar på välskötta bilar. Men på Honda funkar V-tecen på alla bilar oavsett hur dom är skötta/körda. Eller är det oxå 58 åriga tanter som åker CRX ???? |
|
|
heltsonika Jag skulle hellre köra en Toyota Corolla TS Compressor än en Bmw 116.........= ) sw |
|
|
> Isåkare Inte i onödan FWD klassen kallas Honda klassen. :) Det är tur att det finns folk som Isåkare. Snacka om lyft för forumet. Sen har vi ju resten av fanatikerna. |
|
|
Ferox Så jag är också en "fanatiker" då......? sw |
|
|
Honda är Japans svar på BMW i flera fall, helt klart och en V-tec vore roligt faktiskt, ruskigt liten och lätt bil med F1-teknologi om man tänker på varvtalsegenskaperna, skulle den vara bakhjulsdriven skulle den vara ett intressant alternativ för mig. Jag har kört en del med en "vanlig" CRX, 110hk eller något och den drog bra, eller iallafall kändes/upplevdes de ca 9 sekunderna 0-100km/h som snabbt, härligt burkig och med grovt sportsystem förstärks det ytterligare. Men jag minns att vid ca 180km/h märktes det att den endast hade 110hk och accelerationen avtog helt, men lägre förbrukning med den prestandan får man leta efter, speciellt då V-tecen, undrar vad den drar i 200km/h? |
|
|
Wadstedt79 Nej. Du är en av de få objektiva vad man kan se. Självklart finns det fler människor här som man kan disskutera med. Tyvärr är ni en klar minoritet vilket drar ned kvaliteten på forumet. Saklighet, realism, objektivitet och ärlighet ersätts av skygglappar. |
|
|
Det är lätt att vara objektiv i sina åsikter och bedömningar när man inte själv äger en BMW eller hur? Hur många på ett Toyota forum :-) skulle hålla med om BMWs överlägsenhet vad det gäller ett antal punkter? Något att tänka på kanske. |
|
|
FRIFART Måste man ha skygglappar när det gäller fördelar med andra bilmärken bara för att man kanske kör och föredrar Bmw? Eller för den delen blunda för de saker som kanske inte är bäst med det egna favoritmärket. För mig är favoritbilen Bmw men jag kan verkligen förstå Ferox synpunkter på en del folk här på forumet även om det så klart finns en del här som har subjektiva åsikter. sw |
|
|
Vore ju konstigt med nåt annat på ett forum för BMW-ägare. Lika självklart som att många som uttalat sig här på sista tiden har blankt i rutan om vilken BMW de äger.... Jag tycker nog inte att det undanhålls fakta om för och nackdelar om den ena eller andra tillverkaren när det diskuteras seriöst, vilket det kanske inte alltid görs. Ferox: Du påstår alltså att förutom några få så är det fanatiker här, som är osakliga, orealistiska, subjektiva och oärliga. Om du ändå hade lagt till ett litet "jag tycker"... FP |
|
|
Jag tycker att jag är objektiv :) |
|
|
>folke Jag föredrar att hålla mig till fakta och statistik. Av den anledningen behöver jag inte skriva "Jag tycker". Så fort jag börjar tycka något så är det orelevant, möjligtvis om det handlar om trådar där man ska ge råd. Jag behöver inte ha en BMW för att kunna skriva här, kan lika gärna hitta på något i rutan, vilken BMW äger man. >FRIFART På grund av att jag tillsammans med en kompis håller på med en gammal Celica som projektbil, som vi lättat så mycket det bara går, och kör på strippen och bana, så var vi tvungna att regga oss på Toyota forumet. Har inte märkt någon märkesfientlighet, eller trångsynhet värt tala om. Däremot gillar jag inte den dåliga kunskapen där som råder om man vill ha hjälp med trim, moddning osv. Väldigt få som kan "det mesta" om Celica. I min åsikt = en massa glidare. Men den här tråden handlar inte det minsta om mig. |
|
| men nu gör den det! :-) | |
|
Jag kikar på en del andra forum och generellt har jag upptäckt två saker. 1. På Saabforumet stcs pratas det generellt i goda ordalag om BMW som bil om ingen kommer in och "flamar". Det verkar också vara roligt att köra ifrån "kaxiga" ägare i lite finare BMWs. 2. På Volvoforumet TPC pratas det inte alls om BMW. Knappt någon vs tråd, ingenting. BMW håller uppenbarligen sämre än japanarna, skulle detta bero på ett hårdare körsätt så är BMW klart medvetna om detta. Borde man då inte dimensionera bilen efter ägarnas körsätt? Flåklypa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.