|
|
|
|---|---|
|
Hej alla kunniga! Jag har precis kört en Bmw328i! Problemet ligger i att när jag kör den så kommer ett gnisslande ljud från framdäcken/bromsarna?! Det är vid körning i låga hastigheter som ljudet kommer! När jag kör motorväg mm så kommer det inget ljud! Mellan 10-30 km så hörs det! Trodde först det var broms skivor eller klossar som var dåliga men den har precis varit på service och dom var godkända med måtta! Någon som har någon aning? Kanske kan det vara någon fjädring som gnisslar när man kör? Tacksam för svar! Mvh uffe | |
|
hhhmmm verkar vara samma problem som jag har. Länk uffehbg: Skriv gärna i denna tråden om du kommer fram till vad felet är så skall jag komma ihåg att göra detsamma om jag hittar felet. |
|
|
kom igen nu alla bil kunniga! Någon borde ha en lösning? tacksam för svar uffe |
|
|
Jag sätter nog en krona på bromsarna ändå. Kommer ljudet även om bilen och bromsarna är helt kalla? Eller är det efter en stunds körning? Testa att köra och bromsa löst medan du hör ljudet, tystnar det eller ändras så är det bromsarna. Fortsätter ljudet ofrörändrat så Om bromsar och skivor är mycket jämnt slitan kan det bli resonans som blir hörbar vid olika hastighet. Det kan vara sä att klossarna kärvar lite i oken och gör att det gnisslar. Kan också vara för stort glapp så att det gnisslar på grund av det. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.