|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Som tidigare nämnt så kan du inte åka dit om de inte kan identifiera föraren. Vi har ingen angivarskyldighet i Sverige, därför är det omöjligt! Vi (jobbar på bilfirma) har fått ett antal brev från Polisen med bilder på våra demobilar. Då vi omöjligt kan hålla reda på vem som kör de olika bilarna alltid har breven kunnat slängas i återvinningen! Alexander Fäldt ///Mmm... |
|
Tigerr |
Hej hallå! :) Jag har några små frågor om "trafikkameror" - Dem som ibland sitter uppe på trafikljusen, ni vet? Hur fungerar en sånn? Vad har den för syfte? Är den sammankopplad med rödljuset så att polisen kan håva in rödljuskörare i efterhand? Hur lång tid tar det i så fall från att man blivit "reggad" tills att man får ett trevligt brev hem? Vad händer OM man blir tagen för rödljuskörning? Finns det förmildrande omständigheter - Om tex: Man sitter och pysslar med annat i en bilkö. Bilen precis framför en rullar iväg, och man tycker sig höra en tutning llr nått bakifrån, så man kör iväg utan att tänka efter. När man kört över stopplinjen så upptäcker man att man kört mot rött..? Tigerr |
Tigerr |
Aah.. Men jag har läst på någon websida att helljus inte påverkar ljusen? Så det är alltså nån "extra" grej som vissa ljus har? Tack för svaret! En sak till - Att köra som i GTA; Vice city (PS2 spel) är inget att rekomendera i verkligheten! ;) Tigerr |
| Trafikljus har slingor i marken som reagerar på magnetiska material. Att helljusblinka för att få grönt ljus är en modern seglivad myt. | |
|
När det gäller kameraskåpens placering, så skall det,¨enligt en kompis anställd på vägverket, finnas på deras hemsida. www.vv.se CHS |
|
|
Dom har satt upp 4 kameraskåp efter e4:an mellan Piteå och Luleå. Vet inte exakt vars dom är placerade , men en liten varning till alla norrbottningar. // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
|
Det här med kameraskåp får mig att tänka på Stalinism, kommunism och Sovjet. Ni som läst boken 1984 förstår säkert min tanke....telescreen....Fy f*n för de som styr detta land! Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
|
Här finns info om kameror m.m. Länk Vad jag har hört så mäts hastigheten på ca 75 m avstånd, så den som är uppmärksam hinner bromsa. |
|
|
Ett "aktivt" skåp har en luckan överst i skåpet uppfälld (= svart). Titta noga nästa gång ni åker förbi ett skåp så förstår ni vad ja menar. Ett skåp utan kamera ser ut som en fågelholk med två hål. (luckan är grå och syns knappt). |
|
Tigerr |
*applåderar* :D Kul när inte alling måste vara jätte stelt och "laglydigt"! Fram för flera trådar där man kan leka av sej! ;) *Tigerr, som fått sig många goda skratt* Tigerr |
|
Bimmerman, tyckte mig se din kärra på bron mellan globen och söderledstunneln härom morgonen,mycket snygg. /J |
|
|
Johan M3 När såg du den?? Lämnade den nämligen på BMW i Segeltorp i onsdags morse. //Bimmerman Zim Zimma here's my bimma Länk Demon eyes på g :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.