|
|
|
|---|---|
|
Länk AC defekt! Finns ingen rem, ägaren har ej provat med en ny så han vet ej om den är paj. C-lås krångel, en bakdörr har fastnat i låst läge. Är det någon som har varit och kollat på den. Kanske åker dit i helgen och kikar, ska eventuell byta mot min 525iaT -92 om 535:an är något att ha. | |
|
Har inte varit o kikat på den,och vet därmed ingenting om vagnen.. Men,bra att toppen är nyrenoverad+att det där med "fullutrustad" säkert innebär skinn iaf :) Mindre bra att han kallar den för "m535" vilket inte håller "rent juridiskt" :) fanns ingen M535i från fabrik i E34 utförande,endast i den föregående 5-serien dvs E28. Visserligen kunde man köpa till M-pkt, men från fabrik så finns ingen sådan beteckning...Istället kan man skriva M-utrustad i texten, men inte som han i rubriken. Han har iaf en M5 spoiler fram, ser jag som plus...Men fälgar o sidobreddarna från M5 har han ju inte..t.ex. Säkert inte diffbroms,M5 inredning eller sänkning heller som det ser ut(men det är ju bara att fråga killen om) Jaja...Lycka till i ev. köp. Värdet?...Enligt mitt sätt o se så är det ett stort + om toppen är renoverad som den ska,dvs ventilstyrningsbyten,vipparmsaxlar bytt,ventiltätningar,kamaxelbytt,inslipade ventiler,planad topp osv.. Bara det gör att värdet iaf bör hålla sig runt 30' eller strax under om resten av mekaniken är ok. Mvh Janne. |
|
|
Jag har pratat med ägaren och toppen ska vara helrenoverad med vippor, vippaxlar,kam mm. Han har kvitton på alla delar så man får ju hoppas att det stämmer. Jag har själv haft 2 st 535:or så man vet ju hur dom ska låta och inte låta i maskineriet. Nåväl det är inte så lång att åka (16 mil) så jag ska iallafall kika på den. |
|
|
Den har M-Paket framstötfångare, men har som sagts aldrig haft resten av paketet, 17" hjul "som standard" ingick endast på 530i V8/540i med M-Paket, samt den Individualserie på 525i som tillverkades runt årskiftet 93-94, den sistnämda hade precis som M5 20 jahre/M540i/540i M-Sport, M-Speglar som standard;) Priset är högt, i och med att den inte är i fullgott skick, fanns en mycket intressant 535iM-91 "med komplett M-Paket från fabrik" i Tyskland för några veckor sedan, den var extremt mycket finare och till salu för €2500 som en liten jämförelse. Mvh Stephan |
|
|
Har funderat och kommit fram till att jag inte vill ha den .pga ej konverterad AC som är defekt. Säljer min525iaT och köper sen en E28 535 istället. |
|
|
Omlackad förardörr? Iaf markant nyans skillnad //BMW-Kimmo |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.