|
|
|
|---|---|
eroleng |
Jag bilade till södra Frankrike med min E38 750i -98, för ett par veckor sedan. Jag stannade för att fylla på spolarvätska när jag märkte att huven inte gick att få upp. Den öppnade det vänstra låset men det högra satt fast som berg... Jag fortsatte hem för att få hjälp på min ordinarie BMW verkstad. Dessvärre visade det sig att de inte kunde hjälpa mig, de ville "...använda våld, för förra gången vi hade det här felet fick vi borra hål i huven..." Eftersom det inte kändes som ett "lockande" erbjudande hämtade jag bilen omgående. Jag tänkte att det måste gå, tjuvar kan ju så jag fick väl bli inbrottstjuv på min egen bil. Efter någon halvtimmas lirkande för att få bort höger "njure", tog jag en trådgalje och lyckades lirka in den genom grillen och därmed få den lilla spärren att släppa sitt tag. Huven gick upp, och jag kunde konstatera att det var en plastdetalj som blivit så sliten att vajern halkat ur. ...så nu vet jag hur man öppnar den. Om någon drabbas av samma sak, hör av er så ska jag gärna dela med mig av min erfarenhet i detta fall. Mvh rolf.englund@ericsson.com |
|
Tragiskt att en bmw-verkstad inte kan lösa en sådan sak... //Magnus |
|
|
Tycker att du borde lämna in ett klagomål... Borra hål i huven.... löjligaste jag har hört! __ ///M som i Mugge. |
|
eroleng |
Ja, det var ju en lite "annorlunda" lösning på problemet skulle man kunna säga, om vill vara snäll. Denna verkstad är jag för övrigt jättenöjd med. Jag får väl arkivera händelsen som "olycksfall i arbetet". Har fått en ny tid, denna gång för oljeservice. Jag tror att jag ska sköta det vanliga meckandet själv i fortsättningen... ///roffe |
| Har haft eller har småproblem att öppna huven, men har spännt o hållt på vajern... men du säger att det är en plastdetalj som är problemet...Var sitter den? | |
eroleng |
I mitt fall var det plastdetaljen ("kulhandsken") mellan vajeränden och armen på låsmekanismen, som var så sliten så att vajern gled ur. Det kan vara värt att kolla den, innan vajern släpper. Dessvärre kanske det inte avhjälper det fel du nu har med din huv... Men det besparar dig från några timmars jobb och en hel del fula ord... ;-) Lycka till, Roffe |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.