|
|
|
|---|---|
| Hejsan! Såg till min förtvivelse att jag fått några slags "luftbubblor" i lacken på kofångaren bak. Rätt konstigt dom var inte där i höstas när jag ställde av bilen. Någon som har någon teori om vad det är... och åtgärder, tror det enda är omlacking. | |
|
Tjena! Fick samma problem med min f.d. bil förra året, i mitt fall berodde på en slarvigt lakering tidigare. Fick lackera om höger dörr, bakluckan och vänster bakskärm. Jag tror att det är enda lösningen då det är fukt som trängt sig genom lacken. |
|
|
Hej Tyvärr första tecknet på rost.... Åtgärda så fort som möjligt. MvH David Löwenstein Lahega Kemi AB |
|
| Hmm jag trodde inte plast rostade.... | |
|
Hade samma fenomen med bubblor/prickar på vissa fläckar, vid en närmare inspektion så syntes det att de områden med bubblor/prickar var omlackade. Det kan vara så att vid omlackering så slarvades det med grundarbetet. Mina uppkom den fuktiga hösten 2000 och när jag pekade hål på en bubbla var det fukt under. När jag slipade ner ytorna med bubblor så försvann de när jag kom ner till grundfärgen, alltså var det inte rost. Lackade om i somras och har inte sett några bubblor sedan dess. Det enda att göra är väl att slipa ner och lacka om. Mvh Bjarne |
|
|
Brukar oftast vara vattenbubblor.. Men vad de än är fyllda med så är det inte bra, och ser inte snyggt ut! Ta kontakt med lackfirma och fråga om råd.. Olio |
|
| fick exakt samma problem när jag fick min gammla 520 omlackerad på lassesons i eskilstuna. åkte tebax fick en ny lack såg bra ut men efter ett par månader var det lika dant igen. min teori är att när jag har själv lackat en del gammla bilar som det inte har varit så viktigt med så har man helt enkelt varit för snabb när man våtslipat med vatten och vattnet har sugit sig in i grundlacken och sedan inte torkat därifån för att sedan krypa ut i lacken i sinom tid. tunnt med klarlack kan nog vara en orsak med för alla dom jär tendenserna har jag råkat ut för när jag har slarvat. och har slutligen konstaterat att det hekt enkelt går för fort och slarvigt till. | |
bmwnisse |
Plast föråldras, Kan kallas för rost, kanske ? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.