AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
814

Prisbild 530D

Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Funtar på att köpa en 530D e39 limo ( eller S60 D5)
Jag är helt såld på M-paketet så det är ett krav. Annars har jag bara standardkrav som klima och lucka.

Har kollat lite på svenska marknaden men här är alla bilar snålt utrustade och ser dessutom sunkiga ut redan på håll. Hittar man en vettig så tycker jag att köparen vill ha minst 50 000:- för mycket. De borde väl rasa lite i pris med tanke på att E60in börjar göra entre på beg. marknaden??
Vad tycker panelen är ett vettigt pris för en 530D år 00-02 som gått 12000-14000mil. ( lite mer eller mindre mil gör inget)

Schnelle fahrt, Härliche fahrt.
En chef på jobbet hade tidigare en 530da -00 med M-paket, navi/tv, 18" + precis ALL tillgänglig utrustning, även en massa onödiga prylar som däcktryckskontroll m.m. m.m. Bilen köpte han i Tyskland när den var några månader gammal (på aukt BMW-ställe). Han bytte in den vid 16.000mil och hade då först försökt sälja den privat för 159.000kr utan ett enda napp, knappt några samtal alls. Han bytte alltså in den till slut när han hämta ut sin nya 525da -05 hos Jacobsson bil (aukt Bmw) i Jkpg.
Kan också tillägga att han semestrade runt i Europa med den och efter en 600 mils långtur stod förbrukningen på 0,55L/mil enligt färddatorn!!! Bilen hade då körts mycket lugnt, men den var ändå KCR-chippad.

Kanske kan detta vara en viss vägledning inför ett eventuellt köp??
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Jo, det svaret gav en del.
Hur längesen var detta?

Han bytte in kärran runt maj i år. Försökte sälja den gamla i våras.
Tyvärr vet jag inget om inbytespriset, vilket hade varit intressant. Även om jag tar reda på inbytespriset, så blir det ju missvisande eftersom kraftig rabatt antagligen gavs på den nya bilen (företagsköp). Den gamla ägdes privat, den nya leasas.
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Jo. Inbytes priset ger ju egentligen ingen riktig bild.
Däremot så är det intressant hur lågt han skulle tänka sig att gå om man ville köpa bilen av honom privat.

Han kunde nog släppt den runt 135'-140' om någon "slängt upp stålarna å bordet". Ville man ha en 530d så var detta absolut rätt bil... Var själv lite sugen trots att jag inte har nytta av an diesel. Hade det varit en bensinare så hade jag troligen köpt den...
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Jag hade klippt den direkt för de pengarna... Synd att den inte är till salu nu

Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
135.000 hade varit ett bra pris.. synd att de var en 00a bara för då var det väl ingen face-lift?

BMW CS #5139
735
Later som ett bra pris ovan... 530D med M-paket växer som sagt inte pa träd. Är nog som tidigare sagts lättare att hitta en bil med "rätt" spec i tyskland om du inte kan vänta pa rätt ex.

J.L: Helt rätt, face-liften kom under arsmodell -01.
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Var jag hittar bilen spelar mig ingen roll. Bara det är ett bra pris i förhållande till skick, mil och utrustning.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.