AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.208

Eftermontera läderklädsel?

Bo
106
BosseP999
E93 325i Cab
Trivs fantastikst med min E60, men måste medge att jag saknar läderklädsel...
Funderar på att byta alla stolarna mot skinnstolar, men jag har ljusgrå interiör, och det är svårt att ens i Tyskland hitta begagnade skinnstolar i denna färgen.
Har någon fått vanliga stolar klädda hos en bilskräddare i skinn, och vad kostade det i så fall?
Ett alternativ är att köpa svarta skinnstolar, men frågan är hur snyggt det är med svarta stolar i en ljusgrå interiör? Kan inte bestämma mig för om det är snyggt eller om det blir en "bastardlösning"....

Det finns en M5 interiör till salu på Ebay nu, men den kostar sina modiga Euro1499. PLUS frakt så klart... också är den svart...

Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Finns ett alternativ till men det är säkert inte biligt! Du kan beställa själva skinnet lös som reservdel hos BMW, jag menar alltså färdig sytt klädsel.

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Jag jobbar med bilar i Danmark, och alla nya bilar vi säljer med skinn är eftermonterat.. Så när en ny E60 köps, tas den in snik till DK för att slippa 178 % avgift på extra utr, och sedan skruvas bilen isär och utrustningen monteras - så sjukt - men det skapar arbetsplatser ;-)

Kostnad: 29.000 DKK monterat och klart inkl moms.. Det blir som org, har varit förvånad många gånger när vi fått tillbaka bilarna och de ser sjukt bra ut :-)

Det är ju något dyrare än M5 inredningen på ebay. Men nu vet du iaf...

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Har för mig att Jarls Bilservice kunnat erbjuda att klä om stolar till skinn så kolla med dom.

___
//Ulf
Sim: Det måste bli en herrejösses massa snikutrustning kvar efter alla eftermonteringar. Vad händer med dom prylarna? Får dom åka hem till tyskland vändande lastbil, eller säljs det vidare till reducerade priser, och vem köper detta i så fall? Nyfiken...
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
hmm blir inte så mkt kvar egentligen, skinnet kommer direkt från tyskland färdigt, så detta monteras bara på stolarna och ser snyggt ut... Den som blir över är oftast tråkiga standard fälgar....

Bilarna är så SNIKNA när de kommer hit att det inte går att montera utrustning ur dom, men endast montera in mera ;-)

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.