AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.851

Tips på bilmuseum i New York ?

Sida 1 av 2
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Hej,

Åker till New York i slutet på oktober och undrar om det är
någon som har tips på sevärdheter såsom "kul" bilfirmor
och museum som man absolut inte får missa ?

Såg ett program på Discovery för något år sedan om något
museum som hade ett flertal lyx & sportbilar som man inte bara kunde titta på utan även "torrköra".. Jag har "Googlat" lite men
inte hittat något speciellt.

Alla övriga tips är oxå välkommna..

Mvh Jimmy
Ferrari finns på Park Ave.

Annars kommer jag inte på något speciellt tyvärr.

MVH / Jacob
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Ok,

Kan "kanske" vara värt ett besök, om man blir insläppt ;-)

Mvh Jimmy
Givetvis blir du insläppt.

Det är inget museum, bara en vanlig handlare med lite roliga accessoarer.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Kommer inte heller på något men det mesta finns ju den staden...

Ett tips som kanske inte passar för Jemej just den här resan men om någon skulle hamna i Las Vegas så finns det ett bilmuseum på ett av de stora hotellen på the Strip. Tror att det är en privat samling och det var en hel del kul bilar.

I en helt annan del av världen...Riga (Lettland) har ett kul bilmuseum. Givetvis en del gamla öststatsbilar men även en gammal BMW 328 samt en RR som Brechtnev krockat med. Var repotage i Teknikens Värld för några år sedan om detta museum.

Ett sista tips är att inte gå upp i frihetsgudinnan då detta är "waste of time"...

___
//Ulf
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Kul med New York! Blir ordentligt avis på dig.
Gamla Haffman Auto Showroom är en klassisk firma med sin spiral-hall, ligger på Park Ave/56st
Länk

Sen vet jag att Lambo-affären ligger på 11 eller 12 Ave i höjd med 30St. Låg rätt mycket bilaffärer där.
Finns ju Sea, Air & Space museum Länk
Annars är gatorna på Manhattan en grym bilutställning, finns mycket roligt se på. Har aldrig sett så mycket vita E65:or ...
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Inte så mycket biltips men när ni kört klart så rekommenderar jag NYC enda roterande takrestaurang. Finns vid Times Square Länk
Ett varv tar ca. en timme och att se solen gå ned över Manhattan och dess omgivning är klart värt ett besök. På servetterna har du beskrivning på vilka dom mest kända byggnaderna är som du ser under varvet.

Klockren stämning och ett måste iallafall i mitt tycke. Priserna är som vanligt på Manhattan, men det är värt varenda krona. Om inte plånboken tål en trerätters så har dom en sinnessjuk efterrättsbuffé, annars så funkar ju alltid en drink. Enjoy!
Mats
Mats Landh: Det är inte New Yorks enda. Rainbow Bar i Rockerfeller Center roterar också. Kan starkt rekommendera er att besöka denna bar!

MVH / Jacob
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Jacob M3: Utmärkt! Då har jag ytterligare ett alternativ nästa gång.
Mats
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Jemej: Ett tips är att åka upp i Empire State Building på kvällen när det är mörkt. BLir en helt annan upplevelse än på dagen. Verkligen att rekommendera!
MIssa inte BMW egna byggnad på 9:e avenyn, en mäktig byggnad värd ett besök. Adressen är jag osäker på men från manhattan sett så låg det hyffsat nära sydvästra hörnet ac Central Park. Dom hade en del accessoarer som ej finns här hemma och damen som tog hand om mig var synnerligen trevlig på mer än ett vis ; )

Ha en trevlig resa, jag längtar dig OFTA och skall dit 2006 om inget kommer ivägen.

Johan S #4079 & #4079A
www.bimmer.se Länk
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Tack så jätte mycket för alla tips !!

Forumet är verkligen kanon !!!

Johan pcdoktor:

Såg på MAP24.com att BMW bara ligger några kvarter från hotellet vi ska bo på så det får man nog spana in.. :-)

Grandy:

Vi hade tur iom att SAS körde halva priset till New York just nu
(Eurobonus) Normalt sett kostar det 60 000p men just nu åker man dit
för 30 000p. Så resan T&R kostar 318:-/person för mig och min sambo,
minsta grabben (6mån) åker för 152:- och vår "stora" grabb (2år)
åker för 3100:-.

Vi hyr bil och åker ner till Atlantic City 1vecka och därefter blir det
New York i 3 dagar..

Kan tipsa om att MrJet.se har kanon priser på hyrbilar 2800:- för en
vecka (Chevrolet Venture LR motsv) Minivan incl full tank och extra
förare..

Mvh Jimmy

Trevlig Helg på er allihop !!

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Tervlig resa! Får ni hemlängtan så kan nu ju köra inom IKEA bredvid Newarks flygplats och äta köttbullar ;)

___
//Ulf
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Köttbullar !!!!! Yes !!!!! :-P
Tack för tipset om SAS rabattdrive.
Sitter med poäng att slösa :-)
Var själv och kollade på "Lambobutiken" som Grandy tipsar om, synd att dollarkursen var lite hög. Ligger en del andra handlare där.
Annars finns det en hel del rekond/verkstäder om du tar dig ner mot Intrepidmuseet från Midtown. Myyycket blingblingfaktor på bilarna där.
Annars är det som sagts bara att ställa sig i ett gathörn - kommer förbi en del fräcka bilar lite varstans.

Ett tips på helt ok hotell för övrigt är: Länk i N.Y

Ha en riktigt trevlig resa!!
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Tack för tipset om hotel men vi har bokat in oss på
detta:

Länk

Kostar 1525:- / natt incl skatt om man bokar via MR Jet / hotelclub.com

Mvh Jimmy
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Jemej:
Hetellet såg ju fräscht ut, men vad långt upp på manhattan det ligger, 77:e gatan. Det är enligt min mening under 14:e gatan som man är, framförallt soho. Övernattade en vecka på ett Bed & Breakfast, som heter Soho Bevy, en 70 årig cool tant som hyr ut några shyssta rum för $150 natten. Riktigt riktigt najs var det.
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Hej,

Hittade inte så mycket hotel (Till vettiga priser) som hade lediga rum
för 3 familjer. Sedan är det ju IOFS första gången (Men inte sista) vi är i New York så jag känner ju inte till staden så väl..

Så alla tips är välkommna..

Mvh Jimmy
Jemej: brukar finnas matnyttig info på denna sidan.
Länk

Förmodligen har du tusen länkar redan ;-)
Känns som om det kvittar hur mycket man varit där, det finns alltid en massa nytt att upptäcka. Ta det med ro bara så blir det kanon!!
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Kanon länk !!

Tackom..
Johan pcdoktor: Det där lät ju intressant. Utveckla gärna hur trevligt hon var! =))

/Rickard
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.