|
|
|
|---|---|
Hawar |
Hej, Jag vet att forumet pratat jättemycket om detta ämne och jag har sökt men inte hittat det specifika svar jag behöver. Jag har kikat på tre stycken intressanta M5:or som verkar välskötta. Men ingen av de har bytt Vanos eller LMM. bilarna har gått från 8000 - 12 000 mil. Vågar man köpa dessa eller kommer vanosraset som ett brev på posten ? |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Är väl inte större probelm med Vanos egentligen mera än att det rasslar vid start, ett rent skönhetsfel på de första årsmodellerna, vissa har fått kompletterande modifikationer på garantin, bara för att slippa rasslandet. Det har sedan bytts vanos i onödan på en del ex när fel orsken varit tex LMM -fel på grund av okompetens att "läsa" av vad felkoderna egentligen säger. Däremot så verkar LMM käkas till både frukost och efterrätt på dessa, är det nån som klarat sig utan att byta nån gång på 10000-15000 mil tex ?? Och M5 är ingen direkt "tyst-ljudlös" motor om man jämnför med en vanlig 540, åtminstone inte de jag lyssnat på ///MVH Hasso Länk |
Lasse Karlsson |
Det tjatas och tjatas om denna Vanos! Har läst massor på denna sida i detta ämne, och vad jag förstått har aldrig någon fått "ras" på denna del, utan det har i stort sett alltid varit något annat som felat! Kärran går lite "hackigt" man kollar felkoder som säger Vanosbyte och så utför man detta för ca 20000 spänn per sida! Varför inte anlita någon som kan nånting i frågan?????? som tex Motorteknik i Huddinge???? Verkar vara få i detta land som kan något i denna fråga! LMM fel, magnetventiler, katalysator, bränslepump, tändstift! ja listan kan göras lång på saker som kan vara fel! utan att Vanos varit boven i dramat! Sen frågar man sig också varför folk köper 99eller 00 av M5 E39??? Mycket barnsjukdomar på dessa! Varför inte vänta något år? och sedan inhandla en 01 eller 02:a som garanterat är bättre vad det gäller fel och brister? Har själv en tidig 02:a och den drar ingen olja, låter inte som en traktor, har "angeleyes" mm, mm! Den går som ett spjut! och är helt underbar!! Sen kan man snacka hur mycket som helst om att försäkringen är dyr!, går åt mycket soppa osv, osv! att längta efter varje gång man får ta denna maskin på en runda, stryker ett streck över detta! det kan jag lova! Maken till körglädje får man leta efter! Det kostar att ligga på topp!!!! |
Hawar |
Det finns tyvärr inga svensksålda 01 vad jag har hittat som är till salu... sålde BMW så lite 01 - 02 ? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.