AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
785

Äntligen tror jag att jag har hittat felet på varför min gått så illa

Igår kväll gjorde jag en chansning kröp in under bilen och lossade kontakten till lamdan och sedan när jag åkte på jobbet så körde jag först lugnt till motor blivit varm .. sen testade jag att gasa lite grann .. den gick mycket bättre än innan inget blödder eller smattrande men visst inte som den ska heller men det var stor skillnad... visst är det så att bilen dator går in i ett nödläge.. nu till saken hur skall man få fram rätt lamdasond .. och törs man köra med den urkopplad visst går bilen i ett snålare läge eller har jag fel? vore tacksam för svar.... tänker inte köpa en lamda på motornord igen ..

skall man gå via BMW återförsäljare?

Bimmer
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Tvärtom, i nödprogrammet så går bilen lite fett, men motorn mår knappast bättre med en lambda inkopplad som inte funkar, tänk bara på att köra motorn varm varje gång - katalysatorn kan ta stryk om oförbränd bensin ligger kvar, inga långkörningar heller.

Mvh
Ok tack för svaret... nej jag misstänkte nästan att de var bättre att ha den urkopplad än attden satt där när den ändå felar..

Bimmer
Hej rob_t_j72 tycker det verkar som om bilen går snålare än innan om man skall döma av att det verkar bli mindre kondens i avaserna... vad tror du om det

Bimmer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.