AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
4.067

max hästkrafter m3 e36 utan turbo

Sida 2 av 2
Visa användare
302
John John
M3GT-95
320iM touring-03
1502-75
Är det den M3:an som rullade i Ängelholms - Helsingborgs trakten? Den vart till salu på en firma i Ängelholm för några år sedan. Ryktet om hur mycket effekt den hade gjorde mig väldigt nyfiken över 400 hästar!! Jag har ju fixat lite med mig egen och vet vad det kostar.... så man var ju bara tvungen att kolla lite under huven. Men rent optiskt vad där inget....... och säljaren kunde inte verifiera något.
Ok andra kammar och ändrad motorstyrning lite bearbetat i topp det syns ju inte direkt utanpå, men att locka ut all den effekten kostar. Det skulle var skoj att köra en effektmätning på den! Är den där så är den ett klipp att köpa!
/ John
Koni, var är du? ;)

Sitter en 3.2liters S50 i Fredik Tigers rallycrossbil, bromsad till 438hk om jag inte missminner mig.
hur mycket gör det att porta toppen . du har ju det bmw stefan gör det nåt
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
John: Japp det är den!
Har rullat i Hbg under ganska så många år nu o varit till salu vid minst 2 tillfälle.

Länk

Lo
506
LotecM3
M5 F10 2012 *Akrapovic evolution*
Porsche 911 Biturbo RS
E30s62 *mtech2*

Tigers är nog "bara" 3.0 men med massa godis från 3.2 och andra kolvar och kammar., Men han har runt 420 eller så i den...enligt hemsidan.

Prinsen:
Hur går bilen med chippet?

Visa användare
43
Bmw Stefan
Bmw M3 -96 Estoril-blå
Köhler racing
Jo det gör rätt mycket på vridet. Köhler sa att den motor skulle lämna 345-350hk när den stod pall hos honom så det gör ju visst lite på hästarna. Men den är hur grym som helst vid 2-4000varv typ. Bara trycka på 6vxl i 90 för omkörning utan problem! Jävligt fint register, behöver inte varava ett dugg. Bara till att trycka på 2vxl i typ 1500varv på blött underlag sen är driftingen igång ;).
Mvh Stefan

//Stefan//
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.