AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
4.068

max hästkrafter m3 e36 utan turbo

Sida 1 av 2
max hästkrafter m3 e36 utan turbo
hur mycket hästar går det att ta ut i m3an med vilka spec.
är det nån som har gått steget längre änn chip avgas.
är det nån som har 360-400hk i sin m3a eller vet om nån bil med dom hästarna .vad är gjort på den spec ,pris
Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
I DTM så hade de 370hk i E30 M3 2.5 och på sjuttiotalet 490hk ur 3.2 liters M30 24V. Så Just under 500 är ingen omöjlighet, men dessa effekter uppnås vid sjukt höga varv kring 9000rpm och kräver att man renoverar motorn lite då och då.

Att trimma en S50 seriöst till 400hk lär nog gå på mellan 150000 och hur mycket som helst!
det verkar bli mycket pengar lite hästar
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Länk

Köp denna! Det blir nog billigast för dig.

Länk

Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
Mycket pengar och låg tillförlitlighet då man måste varva så fruktansvärt. Så det är svårt att motivera sugmotortrim jämfört med turbo. Men ljudet blir ju goare dock knappast värt 200000:-
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
En dröm är att ha en M3 E36 med 370hk eller nåt.

Tänk en 3.2 med bra motor, och kolfiberinsug, värsting kammar, specialsystem utan kattar, och några riktigt vassa mappningar av köhler.

Nog fan bör det bli uppåt 360hk då. Ussh ussh ussh vad häftigt det vore.

Eller den Weismann trimmade på 388hk, om de nu är sant, vad skulle dom kunna gjort med den?

MVH: Henrik

///M3
kompressor vore väl inte helt fel
den Wiesmann trimmad bilen ringde jag på får nåt årsen viste inte mycket om motorn . han trode det var 370hk? i den det som var gjort på den var programvara avgas insug. ringde även köhler i den vevan o han trodde inte att den hade dom hästarna . han visste lite om den bilen
kilroy
Varför inte importera en Dinanmodifierad M3:a från USA...Då får du en proffsmodifierad bil av killar som kan...utan att du behöver renovera motorn varannan månad.

Mvh kilroy

"En dåre säger vad han vet, en vis vet vad han säger"

Dinanmodifierad M3:a från USA känner inte till det.
har du mer info länk
PW
191
PWM3
M3 -94
///Magic by Holset and DTA P8PRO
Länk
Länk
kempower, många sughästar! men kostar därefter!

i´m not driving too fast...
...i´m just flying too low!
här är en motor från köhler 360-370hk

länk
Länk
Visa användare
302
John John
M3GT-95
320iM touring-03
1502-75
BMW Motorsport ALMS plockade ut 420 hkr ur 3.2 L sexsan! Dom sista åren i ALMS.
Så det är bara att bygga på.........
Team Scwedenkreutz kör f.ö.n.m med 410 hkr i S54:an 3.4 L i långloppstrim
Men nu snackar vi inte om något chiptrim precis direkt..... mer typ 200´ rejsmotor!
/ John
375hk köhlermotor. skulle få tag på en sån motor

Länk
Det kostar oftast mer än det smakar. Runt 360hk går väl att nå utan att sälja sin själ. Men styrsystem, kammar, stakar, kolvar, insug, grenrör, system och lite jobb med toppen osv. Vips så har 100.000 bytt ägare.

Sen ska man ju ha klart för sig att ju mer man stressar motorn, ju större är risken för ras. Och då får man börja om igen :-)

Satsa pengarna på lite väghållning och lätta bilen till att börja med. Trimma kräver stooor plånbok.
kilroy
Prinsen_*

Använd din sökmotor och sök på Dinan så får du mycket information. Här på forumet kan du också söka på Dinan så hittar du en del. På forumet finns några medlemmar med erfarenhet av både Dinanmodifierade M3 och M5 (E39), bl a Johan_Sun. Jag hjälpte Johan att plocka hem en Dinan S2 M5 (till Tyskland) från USA i januari detta året. Dinanfolket vet vad dom gör, det är ingen källarfirma direkt...Johans S2 M5 gör 0-100 på 4.2 sek men är fullt möjlig att köra som en "vanlig" familjebil om man så önskar. Men tro inte att det blir billigt...men det blir prisvärt!

Mvh kilroy

"En dåre säger vad han vet, en vis vet vad han säger"

Visa användare
302
John John
M3GT-95
320iM touring-03
1502-75
Men när det gäller den M3 som vi kör här i ...... övriga världen så har Dinan inte ett smack att erbjuda. Så pratar vi fortfarande om trådens ursprung så kan du bortse från Dinan. Om du inte vet varför ?! fråga!

/ John
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Det går att plocka ur ca. 420 hk ur en S50B32 med tillförlitlighet nog att köra 24h-lopp. Räkna med att det kostar minst 200 kSEK med allt som behövs samt att man måste renovera motorn ofta. Dock inte efter 24h om man inte kör race. :)

verkar bara vara kölher som trimmar m3 i sverige .har inte direkt hittat nån mer
Visa användare
43
Bmw Stefan
Bmw M3 -96 Estoril-blå
Köhler racing
Jag har en köhlerspis! Den går riktigt fint, uppskattning 350hk kanske. Han har gjort iordning toppen med portning mm. Sen har jag chip, filter o avgas utöver det. Helt ok!
Mvh Stefan

//Stefan//
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
När den Weismann trimmade M3:an kom till Sverige var jag intresserad av och köpa den av firman som importerade den. Tyvärr blev det inte så men då fanns det papper från weismann på allt som var gjort samt ett bänkningspapper på antalet hästar o vrid.

Jag är inte 100% säker men har för mig att den var uppborrad, bearbetad topp, andra kammar, chip, annan mjukvara till vanos samt ett fullflödes avgassystem.

Som sagt kommer inte ihåg säker då det var nästan 5 år sedan jag var spekulant på den.

Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.