|
|
|
|---|---|
|
Har problem när man ska iväg i korsningar/rödljus. Bilen vill inte svara riktigt på låga varv utan suckar in. Dessutom känns den inte gå riktigt rent vid fullgas acc. utan rycker i det övre registret (3500 rpm -->). Problemet är mer markant när den är riktigt varm. LMM problem eller..? Inga felkoder i LCM'en. Freude am fahren | |
|
Har samma problem på min 528 när den är riktigt varm. Den går dock bra på högre varv men inte vid korsningar etc. som sagt. /Rosberg |
|
| Min gav inte heller några felkoder vid samma symptom. Visade sig vara LMM. | |
|
commander_krill: Jag har likadana symptom. Den kan ibland rycka eller söva sig vid acceleration. Söva sig vid lägre hastigheter. Jag har automat så det kanske ter sig annorlunda än manuell. Liknar mina symptom dina? Har läst ut felminnet, men det är tomt. Har haft kamaxelgivare samt tändstift på tapeten!? Hur fick du reda på att det är LMM:en. Har du koll på bytespriser? |
|
|
Mr.C: HAr de symptom du beskriver, känns orkeslös under 2000 varv. När man ska iväg från stillastående så hickar den till och nästan stannar. Man får slira iväg som en gammal gubbe i en Opel rekord..... Freude am fahren |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
sök på kamaxelgivare eller kamaxelsensor, det finns en mycket bra tråd om detta som är ganska aktuell. jag hade liknande symptom på min förra 530 iAT -01 och det var givaren till insugskamaxeln. efter byte sp gick bilen perfekt igen! mvh Johan |
|
Tackar för svaren Johan och Commander. Johan: Hade din bil satt några felkoder innan du bytte givaren? Byter glädgeligen givaren, men vill vara lite mer säker innan jag börjar gödsla med felsökningpengar. Berätta gärna om din utveckling Commander. Jag kommer att börja med att byta alla tändstift i helgen, får se om det ger något. Tills vidare.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.