|
|
|
|---|---|
|
Kör på krysseker style 42 som ju har en polerad kant och är lite nyfiken på hur ni som har liknande fälgar rengör dom. På tidigare lackerade fälgar har man bara sprayat på någon lämplig fälgrengöring och sedan kört högtryck men med dessa fälgar är det väl inte att rekomendera att använda den typen av produkter. Läste i någon tråd om ett fälgvax på burk som verkade fungera bra. Någon som testat detta? ___ //Ulf | |
| Jag kör fälgrengörning på det polerade och det har fungerat utan problem. Men lite vax skadar ju aldrig. | |
|
Vax funkar faktiskt väldigt bra, även som rengöring BMW CS #5206 |
|
|
Det finns två fabrikat av fälgrengöring som jag kan rekomendera till fälgar med polerad fälgbana: Sonax Extreme samt Meguiars. Sonax har en skonsam blandning fri från syror. Meguiars fälgrengöring är den enda som är officiellt godkänd och utprovad av BBS. Mvh, Kalle _______ E38:an: Länk |
|
|
Tack för det Kalle. Sonax köpte jag senast när Turtle var slut och jag märkte på V70'n att det inte var lika starkt (läs effektivt). Är det som BMW säljer samma som Meguairs? ___ //Ulf |
|
|
Ulf, Nej tyvärr är Sonax inte riktigt lika effektivt som de syrabaserade medlen :-/ BMW säljer samma som Sonax (samma flaska och konsistens, annan doft). Meguiars har jag inte provat själv, men om det duger för BBS- fabriken så duger det nog åt mig också :) Säljs exempelvis av Need For Speed. Mvh, Kalle _______ E38:an: Länk |
|
|
Ska testa Meguiars så småningom. ___ //Ulf |
|
|
Är det någon av de vanliga mackarna/handlarna som säljer Meguiars? |
|
|
Rille330, Ska tydligen finnas i Micros sortiment numera! Mvh, Kalle _______ E38:an: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.