|
|
|
|---|---|
|
kanske diskuterats tidigare men tänkte bara rekommendera senaste bilsport där det finns ett reportage om några norrmän som stoppat in bl.a e34 m5-motorer i gamla e30-bilar... dessutom har de fått dem godkända av norska besiktningen. :) Bilen: Länk | |
nxv |
det lönar sig att bo i norge kan man lätt påstå! Bilen på G: Länk |
|
Det var itne i norska besiktningen, det var ju i tyska Tüv? Mvh // Rasmus |
|
nxv |
jo, men efter godkännande i Tüv så kan de ta in dem i norge, det kan man väl inte i sverige om de är ombyggda? Bilen på G: Länk |
|
Vad jag vet så gäller det samma sak om den är godkänd i Tüv så blir den godkänd i sverige som regbesiktigad. Där stod ju om bilen är godkänd i ett annat euland så är det godkänd där, fast kanske bara gäller mellan norge och tyskland? Mvh // Rasmus |
|
nxv |
det verkar inte fungar att ta in allt för kraftigt omgjorda bilar i sverige.. vi är för tråkiga helt enkelt Bilen på G: Länk |
|
Blev lite besviken, trodde det var tre original M3 dom skulle ha reportage om och inte upphottade 318 i M3 karosseri... Borde förståss vetat bättre, trots allt spoilernytt... It´s a fast world... |
|
nxv |
hellre förstöra tre st 318 och kasta i stora motorer och sånt än att förstöra en sällsynt E30 m3!! Bilen på G: Länk |
|
NXV: Jäkligt sant! Länk Ste |
|
| Läste tidningen nyss, hade stoppat ner en M5 motor MED turbo... I en e30. Undrar om den går bra? Lär ju vara riktigt brutal! Fast effekten angavs inte.. Lite trist. Men runt 450-550 hästar kan man nog få ut, sen den relativt låga vikten... Riktig nöjesmaskin. | |
svintoleffe |
Md gå in o kolla på ppfs hemsida, dom hålelr på o bygger ihop den nya motorn till en av dom bilarna, om jag inte minns fel siktar dom på 1000 hk. Länk Bimmern MVH Leffe |
nxv |
undrar vad de tar för en sådan bil? de verkar ju bygga åt folk som vill ha. då är frågan, hur mycket kan man betala för en e30 m3 med e34 M5 motor? jag skulle nog kunna ge 70-80 kkr för en sådan bil, besiktigad och godkänd.. aaah va härligt. Inte för att jag har råd med det men om jag hade så WEE! Bilen på G: Länk |
| svintoleffe: vilken sida är det du menar | |
| www.pure-pf.com | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.