|
|
|
|---|---|
|
Var hos den hederliga handlarn i Segeltorp idag och fick den "nya" informationen att en AUX inte är något att ha eftersom BMW erbjuder en "riktig" iPod koppling. Vad är nu detta? Är den en konkurrent till Ice-link? Det påstås att man ska kunna managera iPoden via ratt och iDrive... Låter bra, men han hade inget pris och ingen mer information. Dessutom hade detta inte gjorts på verkstaden tidigare. - Jag väntar dock på info och återkommer när jag vet mer. Kan inte vänta på svar utan undrar om: - Har någon erfarenhet av detta? - Är det sant eller bara en dröm? Eder ödmjuke Serafim | |
| Tilläggas bör att jag kollade för en E61 maj-05 | |
|
Jodå, BMW erbjuder fullt stöd för en iPod med dockninskontakt numera. Om det går att eftermontera vet jag inte. Finns även flera bilstereotillverkare som har detta nu, bla. Alpine, Sony och Kenwood. /Fredrik |
|
|
Väntar fortfarande på svar.. |
|
|
Detta är kittet du är ute efter: Länk mer info finns på: ipodyourbmw.com Idags läget finns den inte till (e61) och inte heller till min e90. Jag har bara den sunkiga line-in ingången under armstödet. Ingen styrning av ipoden med rattknapparna mao :( |
|
|
Tack för tipset Figge! Nu är det bara att invänta framtiden med våra E90 och E61. (den är tydligen redan här för E39 & E46) Serafim |
|
danny69 |
Den där stöder inte id3-text ser jag nu. Sen fick man tydligen max ha 6 sperllistor på iPoden, känns ju lite snålt. |
|
Till E46 Länk och till E39 Länk de till E60/90 skall vara på gång till årsskiftet säger min tyske kontakt. Mvh Asken |
|
|
Danny - Håller med om att det är snålt med 6 spellistor. Man vill ju ha full funktionalitet, men då är det väl Ice link som gäller. Asken - Vad säger din tyske kontakt om funktionaliteten, är det bara 6 spellistor som gäller vid årsskiftet för E61? |
|
| hoppas det kommer ett kitt til e65 snart :/ | |
|
Serafim: har ingen aning ska fråga han nästa gång jag har han på tråden. Asken |
|
| Asken: - Hugglo! | |
| Att det är 6 spellistor har att göra med att du ersätter din 6-skivors cd-växlare med Ipoden och att monitorn inte kan visa flera. | |
danny69 |
icelinken har ju oändligt antal spellistor. Du kan dock bara direktvälja dom med 1-6 de andra får man välja ifrån menyn. |
| Har köpt ett ipod/BMW org satts till min 330 -01 men till E46 måste bilen va tillvärkad från 2001-03 (min va tillvärkan 2001 03 30) för att de ska funka enl BMW, har en bisniss cd in min bil så ännsålänga har det inte ricktigt funkar ännu. Enl inst boken ska man trycka på mode knappen, men en sådan har vi ej på våran cd sterio men det finns ett cd växlarutag baktill och kablagets kontacktstycken funkade. Måste man kåda om något om man eftermonterar tex cd spelare?? ringde BMW i solna man de är tydligen så nytt att ingen vet?? | |
| Jo, ni ska montera detta kitt så ska 4 kablar från kontacktstycket till sterion låssas, svor och klurade för att de e inte "bara" att rycka ut dom. MEN ta ett rött rundt honkabelstift, skala bort plasten runt den främre stora delen, klipp bort dom två nedbockade klackarn, slipa lite så den går in i hålen i kontacktstycket, sedan kan man rycka ut kablarna, OBS den tjocka kabeln är det spenning i! Lycka till!! | |
|
Låter ju rätt nice. Synd att den inte funkar tillsammans med CD-växlaren, har inte lust att slänga bort den. |
|
|
Nu har jag kolla upp detta i lite äldre trådar. Men verkar tyärr som många inlägg (och ibland hela trådar) är raderade :(. Någon som vet varför det står att ipod interfaces inte funkar med Navi ? "Not available for vechicles equiped with Navigation system.." enligt ipodyourbmw.com , låter ju jävligt skumt ??? Klart att växlaren måste bort .. men navin ? Jag har iallafall en 16:9 "proffessional" navi och växlare. Även Harman/Kardon är installerat. Vore väldigt intressant med en lösning då man behåller ipoden i bagegeluckan. Vill inte ha hållare och grejer i bilen. utan ENDAST styra allt med rätt / och tv-navi'n. någon som har erfarenhet av likande setup?? |
|
|
Hej! Har hittat följande på nätet (förenade bils hemsida) "iPod till E39, E46, E53, E83, E85 Produktbeskrivning iPod-Interface gör det möjligt att ansluta Apple iPod och iPod mini till bilens ljudanläggning. iPod kan då styras från radion och multifunktionsratten. Låtarna som är lagrade i iPod återges via ljudsystemet, elnät. iPod-gränssnitter stöder följande funktioner: - Gå till spår (nästa/föregående spår) - Hoppa till musikspår i 10 steg (ej i RND- och RPT-läge) - Snabbspolning framåt/bakåt (endast i RND- och RPT-läge) - Blanda låtar (Random Play RND) - Upprepa spår (Repeat RPT, inte möjligt på alla radioapparater) - Provlyssna/spela spåret (Scan SC) - Spela 5 särskilda listor - Spela alla sparade spår Monteringstiden skiljer väldigt mycket från modell till modell, därför ber vi er att ta kontakt för att få ett komplett pris med montering. Beställningsnummer och pris 3-serie E46 Art.nr: 65 41 0 409 608 Pris: 1895 kr 5-serie E39, X5 E53, X3 E83, Z4 E85 Art.nr: 65 41 0 409 610 Pris: 1895 kr 3-serie E46, 5-serie E39, X5 E53 med nav. Art.nr: 65 41 0 409 609 Pris: 1995 kr Bruksanvisning Art.nr: 01 29 0 395 294 Pris: 44 kr" Hoppas det kan vara till någon nytta. /Johan |
|
|
Kolla Länk Smidiagre att köpa en lösning man kan ha till olika bilar |
|
|
Tyvärr så passar BMWs Ipod system inte till alla steriosar! Och frågar man så vet dom inte vad som passar till vad! På E46 så måste tex sterion han "Mode" knapp?? enl instruktions boken. Frågade på 5 BMW ställen och fick svar på 3 ställen att det ej funkar och 2 ställen ska de funka?? Har lämnat tillbaka ipod kittet och har istället köpt Dension "ice link: iPod plus" (1695:-)Lättare att montera och de funkar!! Titta på www.densionsweden.se |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.