AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.480

Vagnen såld efter 5 år! Audi A6 från November!

Sida 2 av 2
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
528:n, grattis till bil köpet! Hoppas du blir nöjd(are) med A6:an. Jag tycker det bara är nyttigt att prova ett nytt märke, då uppskattar man BMW mer. Själv åker jag jappanare från 04 till vardags och är otroligt nöjd men jag vet ändå att nästa bil blir BMW!

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
528:

Fick du den nya modellen av A6 med den "gamla" (men ack så fina) 1,8T motorn? Eller är det den gamla modellen? Framför allt, vart köpte du den till det kraftigt rabatterade priset?!? =)

Mvh
52
447
528:n
528i -96
Motorn är den senaste turbobensinmotorn på 2.0 liter. Leverans blir i november. Sedan så är bilen väldigt trimvänlig om man nu vill höja effekten. Tror att det ska gå att få upp mer än jag skrev tidigare, säkert +250hk och då kör man ändå över 110 mil på en 80liters tank!
Den har 170Hk, 280nm i vrid och tar 0,79 i blandat. 0,62 på landsväg (Teoretiskt...)Så det är bra prestanda för att vara en 2.0 liters motor. Företagsrabatt ger 10%. I Vissa fall kan man som privatkund få nästan detsamma, inte riktigt.

Hör med Audi i Stockholm (Stora återförsäljarna) dom kan ge mera besked om bil och utrustning.

Jag börjar faktiskt krokna lite för Audis nya design. Hatade designen över skyarna, när nya A6:an kom, men nu när man sett bilen att antal gånger börjar man vänja sig. Är dock inte helt över ens med fronten och jättegrillen... Men men, det är nog en riktigt trevlig bil. Nya 2,0TFSI verkar vara ett vettigt motoralternativ med både ok prestanda och hyfsad ekonomi. Det enda som saknas är väl sexcylinder-mullret...

//Chrille
2.0TFSI motor är mycket lyckad, har haft den i ett halvår nu. Det som är minus Audi och plus för BMW är chassi och transmission (även fast jag har sportchassi och H&R fjädrar(35mm)). Motor och bromsar är över förväntan. Motorljudet vid fullgas är inget att klaga på, fast på tomgång får man nöja sig med dieseltickande tongångar :( Quattro ska man ha om man börjar komma upp i 200hk.

Mvh,
/Wille
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
528:

Åtusan! Men du tar väl Quattro? Läste i AutoMotorSport? att de fick med lätthet upp den till 265Hk nånstans och då vill man nog ha 4x4 vid lysena... =)

Mvh
co
968
commander_krill
520D touring xDrive -18
525D -11
X3 2,0D -13
530iM -02
Åh, man har kommit med en 4 cylindrig iallafall. När jag var och tittade på A6'an i fjol så sa man att man inte planerat nå'n 4'a. Hoppas den är mindre rå i gången och bullrig än den gamla 1,8T. Sedan funderar man väl om transmission och motor verkligen pallar om man chippar den till 250 HK, har kollegor som gjort mindre lyckade trimningar på sina 1,8T tjänstebilar.
Ska väl erkänna att jag själv också är Audiägare, har en A3 1,8 TS Quattro :-)

Freude am fahren
Dessvärre erbjuds inte A6 2,0 TFSI (eller 2,0 TDI för den delen) med quattro, utan kan enbart fås med framhjulsdrift.

Så att chippa motorn till runt 250 hk lär resultera i kraftiga knyck i ratten vid gaspådrag samt hårt slitage på framvagnen...

//Chrille
mi
13
mirswe
528i Touring -99
Jag tycker att nya A6 C6 är en riktigt fin bil, men har du verkligen köpt den nya generationen eller är det den förra modellen?
Undrar också om du köpt till quattro!
Sen tycker jag att du är dålig som inte skriver m bättre info!
mi
13
mirswe
528i Touring -99
ursäkta...såga inte att inlägget var på 2s

lycka till m bilen men var rädd om lacken!
Har haft många Audi och även några Bmw och måste nog påstå att Audin verkar vara bättre rent kvalitetsmässigt som bara går och går. Bmw är underbara bilar att köra men kanske med något sämre kvalitet.

Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Som jag ser det så går det inte att jämföra dessa bilar för audi har ju framhjulsdrift (oftast) alltså inget alternativ till Bmw, däremot Mercedes spelar ju i samma liga.

Mvh Danne

-Never feel sorry for yourself.-
52
447
528:n
528i -96
Härligt med alla kommentarerna! Verkligen kul att många av Er gillar Audi. Håller även med om att trim för rödljusrace inte är lyckat även om framvagnen tål mycket och är väldigt fint balanserad. Trim får vara för landsvägskörning då jag växt ifrån rödljusrace....Skämtar bara! Blir aldrig för gammal för en hederlig race på gatan!

Ha en grym helg alla, och vi ÄR överens: BMW är bra och svårslagen....Men det finns bra alternativ.....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.