AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.479

Vagnen såld efter 5 år! Audi A6 från November!

Sida 1 av 2
52
447
528:n
528i -96
Min BMW är såld, så nu kommer jag att skriva som Audiägare då BMW forumet är för roligt att avstå från. Nu så står jag inte ut längre med reparationerna. Skiter fullständigt om nya bilen kostar i värdetapp, är så in i bomben trött på att BMW´n går sönder konstant!!! Kör bara någon månad så går något sönder. Allt från en tusing till 14.000:- per gång får mig att spy på bilen! Ska bli skönt med en ny vagn och slippa verstadsräkningar...Kanske inte slipper verkstäderna men i alla fall räkningarna på ett par år... Annars så är en felfri BMW 528 en kanonbil. Dom bästa semesterresorna någonsin med bil har gjorts med just denna vagnen!

Audi A6 är i mina ögon en mycket mera prisvärd bil än en ny BMW.
Fast hade jag inte köpt en ny Audi så hade det blivit en BMW E60 523 (Den nya) Mycket fin o trevlig bil som jag inte gillade utseendet på först men börjar digga mer o mer....Fast Audi är fräschare i designen både in o utvändigt! Helt klart en testvinnare!
e60 med M-paket. Hur kan man inte ta en sådan om chansen ges?

Flåklypa
52
447
528i -96
Om DU ger mig mellanskillnaden på 150.000:-

Men Du har bra smak må jag säga!
Oj, skiljer det så mycket.
Annars ska nya A6:an vara en mycket bra bil och dessutom finns det körglädje i dom sägs det. Jag har själv inte ens suttit i en...

Flåklypa
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Säkert en bra bil...Men det stora felet som "alla" gör idag är att göra framhjulsdrift till bilarna..Vansinnigt tråkigt och dessutom tappad känsla i körningen..Ingen körmaskin,men du är kanske inte intresserad av det ;)

Man ska ALDRIG blanda in styrning och drivning på samma hjulpar...

Visserligen finns det väl undantag men inte många.Iaf ingen Audi.

Nee..Nog f-n skall det mycket till innan jag köper Audi måste jag nog säga.
Kanske som "saltätare" då i mindre prisklass ;)

Mvh Janne.
52
447
528i -96
Har en Mercedes 500 SL med V8 på 320Hkså jag kan leva med framhjulsdrift på Audin...
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

528:n>>>Ok,det lät bättre,iaf roligare :)

Mvh Janne.

528: Så du säger att en ny A6 går lös på 176". Eller jämför du en 2,4 med en 545:a
52
447
528i -96
Audin blev ca 290.000:- nettopris med bränslevärmare, prolinepkt + flera andra paket/ utrustningsgodis. Tycker att det var ett bra pris. Går inte en 530 med m paket på runt 150t mera? Vet ej riktigt men tyckte att det var väldigt stor skillnad på priserna fast Audin var mycket trevligare att både köra och att åka i. Sedan så är den ju snyggare med...Eller? Priset var ju i alla fall helt till Audins fördel. Har ändå min Merca V8 att lägga lakritsspår med när man är på det humöret!
Vad är det för modell du har köpt kan ju knappast jmf med en 530 om du har en 1,9tdi?

En anledning till köpet av E 61 var att snyggare "vanlig" bil inte går att hitta naturligtvis med M-pkt då.
52
447
528i -96
AUdi A6 med turbo på 170HK trimvänlig till runt 250hk..
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Audi är såååååååå överskattade, speciellt i Sverige och främst bland alla BMW-hatare! Sorgiligt! I Italien exempelvis, där skulle 10 av 10 välja en BMW om de fick välja mellan en BMW och en Audi i samma prisklass!

------
Länk
Länk
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Sorgligt ska det vara! När kommer Edit-funktion?:))

------
Länk
Länk
52
447
528i -96
Man måste inta vara BMW hatare för att köpa Audi. Barnsligt inlägg av Dig!

Jag älskar BMW, Mercedes, Audi och håller dessa 3 märken för att vara bäst.
BMW sportigast, Mercedes fetast och med klass o stil. Audi mest prisvärd och lagom sportig samtidigt som den har långfärdskomfort som heter duga!
528:n; Vilken motor har du i Audin? Bör vara en 3,2 om du jämför med 530i, eller blev det en 3,0 TDi? Tror allt du haft otur med din 528:a, mina 540:is har en godkänd reparationskostnad, trots miltal på strax över repektive strax under 200tkm och samma årsmodell som din.

Min far funderade på antingen E60 eller A6 C6, men han ville inte lägga mer än ca 250tkr, kanske upp mot 275tkr, jag tyckte definitivt han kika på både A6 2,4 Quattro, framhjulsdriven var aldrig aktuellt, Audi ska vara Quattro, annars får det vara;) eller 523i/525i, men jag kan inte rekommendera E60, mer problem än E39, svårt att hitta bilar till vettiga priser, dessutom när jag kunde påverka, jag har väldigt svårt för E60:s design, speciellt fronten, inredningen är inte heller rolig, så jag styrde in honom på en E39:a i stället, sparade nästan en hundring mot maxbudget, och då har den nästan allt, navigator hade inte gått att inkludera i A6 C6 eller E60, till exempel, och är snygg både inne och ute, vad spelare det för roll att det är förra generationen när bilen är så pass bra som E39 är?! För min del är E39 den bättre bilen, utvecklingen går inte alltid i rätt riktning.

Mvh Stephan
528: Då kan man inte ens jmf med en 523 som har 6:a. Håller däremot med om att det är en fin bil med utmärkt komfort och betydligt högre klass på inredningen än bmw.
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
528:n//

Får man inte ha en åsikt? De flesta som kör Audi när de får frågan varför de valt en Audi framför en annan märke exempelvis en BMW eller Mercedes så kontrar de med att, USCH hatar BMW, det är ju en turksläde, pizzaracer etc...
Barnsligt eller inte men så är det i de flesta fallen!

------
Länk
Länk
52
447
528i -96
Skönt att höra att så många av Er håller med om att Audi är en bra o fin bil.
Själv så kommer BMW alltid till att vara en av mina favoriter. Har dock tröttnat på bilen (Inte på BMW) och vill testa en Audi nu. Vem vet, i framtiden kanske man köper en M6:a!
we
20
welder
530d limo-01
jag har ägt båda märkena i diesel modell .audi 100 2.5tdi 140+med chips nu har jag en 530 med box kcr. bmw är kanon på sommaren men audi är helt överlägsen på vintern, jag åker tidigt till jobbet alltid oplogat på morron. men kamremsbytena med allt runtikring gör att bmw är billigare att äga om man åker mycket mil om året. bmw har billagare reservdelar, audi delarna är svindyra
we
20
welder
530d limo-01
ursäkta lycka till med din nya bil mvh welder
co
968
commander_krill
520D touring xDrive -18
525D -11
X3 2,0D -13
530iM -02
Nya A6'an är en kanonbil, tycker dock att 2,4'an är i klenaste laget. Tyvärr springer 3,2'an iväg rejält i pris, blir faktiskt minst lika dyr som en E60 525'a.
528:an: Är det en diesel du köpt? För vare sej 2,4 eller 3,2 har väl turbo?

Freude am fahren
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.