AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
595

vilken Ipod

macloreen
hej
Jag undrar om vilken Ipod är bäst?

Mini
1 Gen
2 Gen
3 Gen
4Gen
Har en 523i TA 2000 årsmodel
Det beror väl som med allt annat lite på behov, behöver man inte mer än 6 Gb lagringsutrymme räcker ju en iPod mini. Vill man ha mer är det givetvis en iPod du skall ha. 4 Generationen är såklart den bästa, den har ju utvecklats hela tiden. Har själv precis köpt en 20 Gb med färgskärm, Monsters iCharge och iCable och är väldigt nöjd. Ljudkvaliteten är över förväntan och trots att den bara är halvfull har jag 6 dagar kontinuerlig speltid på disken, hur batteritiden är har jag inte testat fullt ut ännu, men den har klarat 4 timmars spelning två kvällar i rad utan problem.

/Fredrik
Har en Ipod mini som jag är kanonnöjd med! Enkel att hantera, lång batteritid m.m. Vilken som är bäst beror på vad du vill ha. Vill du ha en liten & smidig som ändå har gott om lagringsutrymme är det mini som gäller. Prioriterar du jättemycket utrymme är det självklart en vanlig Ipod som gäller, ju nyare desto bättre. Har du digital systemkamera eller vill kolla på kort finns det ju en Ipod photo oxå...
Vilken modell du än väljer så är Ipod en kanonprodukt! :)
Ipod är min första riktiga kontakt med Äppelprodukter och jag måste erkänna att jag förstår varför IPOD har blivit så stor. Läcker design, smidigt gränssnsitt, brett utbud av tillbehör, vettigt ljud, bra driftstider samt ok pris.

Själv nöjde jag mig med en Ipod min 4gb som skall sitta istället för den obefintliga CD växlaren i min E38, med en Icelink kommer jag att kunna styra den via ratten och få upp taggarna på MID:En vilket verkar kanon.

4gb räcker rätt långt i bilen, sist jag tanka den full fick jag in 826 låtar och det borde väl motsvara 45 cdskivor så där på en höft.

Johan S #4079 & #4079A
www.bimmer.se Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
4gen är ju bäst så klart, men tycker Gen 3 är snyggast :o) Har haft alla generationer utom den nyaste, men förbättringar görs löpande både på hård och mjukvara. Jag tycker du ska köpa en ny iPod, eftersom batterierna blir slitna med användning, och blir sämre med tiden. Normalt sätt så bör en ipod mini räcka, även om man får stå ut med att det är "fattigmans"-iPoden ;o)

macloreen
hejpå er alla
Tack för svaret!
mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.