|
|
|
|---|---|
|
Det är så att det har börjat skramla om katalysatorerna på min farsas 735iA - 97. Eftersom nya från BMW kostar 8000 kr/st så tänkte jag kolla om man inte kan ersätta de befintliga med universal kattar från t.ex Länk ? Pratade med en kille på verkstad och ha sa att man kunde det, fast jag vet inte vilka han syftade på. Kanske måste vara några speciella? De på raka rör kostar ju inte så värst mycket så de vore ju perfekt med sånna. Tack på förhand. | |
| Blir Uppsala Avgasteknik som får göra jobbet. 5000 kr för två nya kattar inkl jobb. | |
|
Bra input,återkom gärna hur responsen blev efter bytet med "universalkattar".. Var köpte ni för katalysatorer? Hutlöst dyrt hos BMW måste jag säga :( Mvh Janne. |
|
|
Var=Vad. Mvh Janne. |
|
|
Jag vet inte vad det för några, de ingick i priset på uppsala avgasteknik. Det gick ganska snabbt att få det gjort. Jag åkte dit en eftermiddag och gick och kollade lite på Lelles MC som ligger precis bredvid medans dom gjorde jobbet på ca en timme. Man får garanti på jobbet också, vet inte om det är ett eller två år. Farsan har inte besiktigat bilen än sen vi bytte, men vi har ju garanti så skulle kattarna bidra till dåliga avgasvärden så får vi ju "nya". Men det betvivlar jag. Bilen blev varken piggare eller slöare efter bytet. Mvh Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.