|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Då kan jag också konstatera att det var ett BRA köp! Klart prisvärd. Stort plus att Ac fungerar. Tror nästen du gjorde ett kap där, sv sålda bilar är det ont om och ännu färre är ostylade. Just nu när hösten närmar sig är det väl inte värst viktigt att tänka på nedlackning och sånt kanske. Har bilen motorvärmare, det lär ju du behöva där du bor. Lägg pengar på det som behöver åtgärdas nu och en ordentlig service nu inför vintern, kanske passa på att montera motor och kupé värmare också? En frisk m50b25 med vanos ska inte dra mkt mer, långkörning. När du har servat bilen tror jag inte det är helt omöjligt att få ner förbrukningen en smula. Men jag förstår att det säkerligen blev en del inspirerad körning på hemvägen. Hur som helst, grattis till en bra affär och en väldigt trevlig bil! |
|
| För dom pengarna så var den kap oavsett stämplad servicebok eller inte. En orörd orginalbil i det skicket som bilderna visar skall kosta mer. Söndersmiskade stylingoffer med skum historik och defekt AC går för mer... Lägg pengarna på en omgång snygga BMW orginalfälgar. :) | |
|
GRATTIS!! Du har just blivit ägare till en helt fantastisk bil! En finare bil kan du nog inte få för det priset! Om du tittar på andra bilar i samma prisklass och över kommer du garanterat ÄLSKA den du har köpt nu! framför allt när du kör den... GRATTIS igen, och lycka till med putsningen! Abbe! |
|
|
Gratulerar till ett riktigt kap! Billigare än så går nog inte att få en sjyst E36 med sexa. Ett stort plus med fungerande AC också! Du hittade perfekt säljare helt enkelt :) Hoppas nu att där är mycket slitagedelar bytta, men det verkar ju lovande om gubben var mekaniker. /Olof Überlegenheit aus Bayern |
|
|
Grattis till bilen, var mycket roligt och spännande att följa tråden! Tänk inte på styling och dylikt. Gör en service, byt ut alla oljor, tändstift, filter etc. Kolla alla slitage delar, bussningar osv. Då vet du själv att den är servad och funkar felfritt! |
|
| Håller med Power mac RÖR den inte. Tror aldrig jag har sett en original E36 dom sista 5 åren. | |
|
Varför ser man nästan aldrig en orginal e36:a tror ni? Dvs helt orginal. |
|
|
MD: för att en diskret stylad E36a e mycket finare? :P |
|
|
Ja Spajjjs, helt korrekt. En diskret stylad, m paket, fina vita blinkers och ett par fina 17" M fälgar. Enormt mycket finare än vad en orginal är, men men. I och för sig så menar jag orginal M kjolar, orginal blinkers och orginal M fälgar. Bilen liknar då en orginal M3:a, ljusår finare än en orginal 3 serie a lá e36. Dock räcker det med vita blinkers, nedlackning och fina fälgar för en t.ex. 325 coupé att se mycket bättre ut, därav så få helt orginal e36:or. |
|
| Nej det inte alls därför. Det beror VEM som köper bilarna nuförtiden, och dessa individers smak. Det är mycket ungdomar och folk från vissa kulturer som har egna idéer hur det hela skall se ut. Inget fel i det egentligen, det är trots allt deras bil eller hur. ;) Men det är minst sagt lite tråkigt ur en orginaltoks synvinkel. Det ser verkligen inte klokt ut, och så är det svindyrt. Undra hur mycket pengar det plöjs ner i konstiga stylingprylar som ändå hamnar i papperskorgen efter ett eller några år. Vem kommer inte ihåg godingar som Antera fälgar och neonljus tillexempel. Nu är det visst kromade jättevåffelfälgar helst 19" och belysta spolarmunstycken. Uuuuuu... ;) | |
|
Jag håller med dig om att många, väldigt många, särskilt e36:or är gräsligt stylade. Pga att dem bilarna inte är så dyra, således tillgängliga för yngre människor. Jag ställer mig helt och hållet på orginal sidan mot sådan styling däremot tycker jag det är fint med lite diskreta ingrepp, som förhöjer karossens linjer. Jättevingar, neon, kromade överstora fälgar, belysta spolarmunstycken, kolsvart solfilm, fronter modell snöplog, fula dekaler osv, det är i min smak extremt gräsligt. Däremot skulle jag gärna vilja ha en liten M läpp på bagageluckan och lite finare fälgar. Personligen lägger jag hellre ut pengar på bra olja, servie och se till den mekaniska biten och hålla lacken fin än att köpa 17" eller en liten M läpp som jag också vill ha. Tycker definitivt killen som köpte 325:an ska lacka ner, blinkers och slänga på fälgar samtidigt som han ska spara resten av sakerna och kanske montera tillbaka vid vidareförsäljning. Dessa små ingrepp ger bilen ett cleanare utseende. |
|
Njuren |
Fyfan vikken fin E36:a och till det priset oxo! Grattis!! BMW - i nöd och lust? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.