AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.130

Hjälp, Byte av dämpare och fjädrar 330d e46!?

Någon som har några mektips om hur jag byter fjädrar och dämpare på min BMW 330 Diesel 00:a E46.

En av mina dämpare fram är dålig så jag köpte mig ett väghållningskit till min BMW.

För att slippa stöta på en massa "jävla skit" så skulle jag vilja ha lite mek tips om hur jag byter detta själv.

Gärna om det finns en gör det själv beskrivning med text och bilder....

Tacksam för svar!
Länk

Där får du en liten vägledning av hur man gör.

MVH
Tack! Bak är det inga problem, det är fram som det är lite mera stök.... så om det finns någon mer beskrivning/hjälp så vore jag tacksam...
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Det största problemet med den typ av jobb du har framför dig är egentligen inte att begripa sig på konstruktionen, utan att dessa komponenter, som sitter utsatta för snö, slask och salt, ofta kan ha korroderat fast ordentligt. Se till att du lyft upp och pallat upp bilen så att den står stadigt och så att du kommer åt att ta i ordentligt när bultar skall lossas. Det kan spara dig en hel del svordomar.

Här finns några trådar som kan innehålla värdefull info om bytet bak.

Länk
Länk

Om du behärskar tyska kan jag maila en instruktion för framvagnen.
Instruktion finnes här annars: Länk

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Mi
36
Micckee
328 ci 00:a
tja! hur långt har din bil gått?
ca 10 000 mil.... varför undrar du!?
Mi
36
Micckee
328 ci 00:a
var mest nyfiken när det är på gång att byta dämpare o sånt där. har du m-chassi?
Jag har kört ganska hårt med bilen på dåliga vägar (guppiga), därav har vänster däck tagit i ett antal gånger och blivigt skavt en del.... Det är det ända jag märkt av, men det är jäkligt irritersamt så jag byter runt om (då är det gjort sen *ler*).

Så det är nog lite överkurs att byta redan, men men.....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.