AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
713

placering av trimmchipp

Ro
536
RonnyL
BMW 750IAL -88
BMW 530 -94
BMW 528 -82
Hej alla.

Tänkte kolla vad för chipp jag har i tolvan, men har ingen anning var det sitter. Nån vänlig kunnig själ som vill hjälpa mig?

Sen vad heter org chippet?

Tackar.
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Du lär hitta chippen i databoxarna (2 styck på v12), de sitter på höger sida bak i motorrummet under ett svart plastlock som skruvas bort. Att öppna boxarna är inte helt trivialt eller ofarligt (för boxen) så du bör veta vad du gör.

//Magnus

Ro
536
RonnyL
BMW 750IAL -88
BMW 530 -94
BMW 528 -82
Tackar.

Jag har beslutat mig för att inte kolla. Förre ägaren påstår att de kostar 10.000:-, så jag var nyfiken så jag tänkte kolla upp det, men en miss så straffar det sig för mycke. Bilen går ju perfekt o det är ju huvudsaken.

Tack igen, nu vet jag iaf.

Ro
536
RonnyL
BMW 750IAL -88
BMW 530 -94
BMW 528 -82
Var in nyss o provade. Fick upp boxen samt de två kretskorten, men att sära på dem så att jag skulle kunna se chippet gick inte. Kanske lite för feg, men det verkar lite för ihopsatt. Korten är vända mot varandra, satta på ena sidan med kabelremsa, och i själva kontaktsockeln i andra.

Nån som har en bra anvisning hur jag kan sära korten utan att riskera att skada dem.
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Ronny
jag rekomenderar att inte pilla med chippen i onödan.. jag har tyvärr stött på problem med en annan BMW efter jag tog ur chippet.. fast jag kanske hade otur bara..

märker du ngn skillnad på din chippade 750 jämfört med den andra du hade?? lägre förbrukning?

BMW CS #5139
Ro
536
RonnyL
BMW 750IAL -88
BMW 530 -94
BMW 528 -82
Ja, bra fråga.

På den jag har nu, säger säljaren att det ska sitta trimmchipp, men jag har ej fått papper på det så därför ville jag kolla vad som sitter där. Om jag jämför med min förra 750 så är det en vansinnig skillnad. Kan bero på andra chipp iof, men oxå på att det sitter nya spjällmotorer o annatden vägen sas.

Bilen svarar otroligt bra på gas i alla lägen, känns hur frisk som helst. Vad gäller soppaförbrukning så har jag inte hunnit testa det så grundligt, men den få mycke godkännt i stadstrafik. Den enda långkörning jag gjort så låg den bra precis på liter i ganska raskt tempo. Jag är överaskad över hur bilen känns, både motor och upphängning runt om.

Skulle du ha vägarna förbi Stockholm är du välkommen att prova bilen, J.L.

Som jag skrev så har det sagts att det ska sitta chipp som kostar 10.000:- i den, men jag kan bara inte tro att det ens finns chipp för det priset, kan jag ha fel??
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
tackar för erbjudandet.. får höra av mig ngn gång jag snurrar i sthlms trakterna :)

du köpte väl 750n av carl tafflin? jag har snackat med honom en gång på telefon, han berätta om chippen han hade i sin bil och att dom kostade runt 10.000 och gjorde stor skillnad..
jag har inte chippat ngn av dom 750 e32 jag har ägt, därför är jag lite nyfiken hur det fungerar.. man ser ju beg. chipp till salu till bra priser då och då..
verkar vara väldigt fin din 750 om de nu är den jag tror de är..

BMW CS #5139
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.