|
|
|
|---|---|
|
Hej! Min bil bränner säkring nr 5, den går inte på en gång, utan först efter att man har kört en sväng med bilen. Vet ej varför. Någon som vet exakt vad den är till för? Har nämligen en tyskimport så det står på tyska under locket. Har ju märkt vad som har slocknat, men vet ju inte vad mer som ligger på den. Kan ju vara bra att veta vid felsökning =) Ha läst om att kabelstammen som går via gångjärnet på bagaeluckan kan vra boven. Ska ut o kika på det nu innan det blir mörkt. Någon som har nåt tips vad mer jag kan kolla? Tacksam för svar! Mvh Petrus | |
|
Nehe, ingen som svarar... men jag tror jag har hittat felet nu. Verkar vara parkeringsljuset höger fram som det blir någon kortis i. Har kört med det urkopplat nu ikväll och har hittils inte bränt nån säkring. Peppar peppar.... =) |
|
| Nej, det var tydligen inte det. Klarade mig bara ovanligt länge på samma säkring... har nu kollat kabelstammen vid bakluckan, kontakten vid baklyset, parkeringsljuset, strömställaren till lysena... Vad mer kan man kolla? | |
| Det kan vara om någon kabel ligger och jordar någonstans. | |
|
Har hört talas om isolationsfel ute i lamphållarna till positionsljusen bl.a. Schema här kanske kan hjälpa till Länk FP |
|
|
Folke: Jag tror du har rätt. Har nu kört utan högra parkeringsljuset i nästan en vecka utan att bränna en enda säkring...(kontakten urdragen) Blir till att leta rätt på en ny lamphållare och testa. borde ju funka... Tack för länken, den sparas i favoriter =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.