|
|
|
|---|---|
|
Hallå, vad är det för skillnad på sänkning-satserna mellan 3.0 och 3.2?? MVH CharlieQ | |
"johan" |
ja det är det men fråga mig inte vad |
|
Framfjädrarna skiljer sig. E36 3.2 har konade ändar, det har inte 3.0. Sen kan det väl hända att 3.2 fjädrarna är något hårdare då bilen är tyngre/har mer effekt (men det är inget jag vet säkert). //Mart |
|
TED |
Stödlagren, samt övre fjäder talrikarna skiljer sig, därav andra hjulvinklar fram! /Mvh S8TED |
TED |
vad jag menar är att fram fjädrarna skiljer sig som det nämnts ovan, men 3,2 fjädrarna passar om du byter stödlager, samt övre fjäder tallrikar! /Mvh S8TED |
|
Tackar för svaren, letar efter en sänkning-sats till min 94:a. Förmodar att det inte är lönt att köpa nån begagnad...men frågan är vilket märka man ska välja.... nåt förslag?? |
|
M-3 |
Hej Jo fjädrarna är även lite koniska till 3.0 men sedan kan jag inte svara på varför,men original är 3,2 hårdare.. Men ett tipps är H/R sänkningsats(fjädrar)+H/R Shortshock för sänkta bilar...Men du kommer antagligen få mängder med svar om alla möjliga grejor..men dom här är kanon till en bra peng..ca 7000:- spänn och bilen går som på räls.. Polaren körde i ca 100km/h i en liten rondell och bilen vägrade släppa;men det gorde vi i sätena..:):) Trevlig helg..MWH M-3 |
| Jag kollade runt lite på olika sänkningssatser och jag har ingen aning om vad som är lämpligt. Hittade en Jamex sänkningssats för ca: 1800 och som skulle sänka 40 mm runt om. Sen är ju frågan om det är total skit eller om det är hyfsade grejer.H&R skulle ha drygt 3000 spänn mer för en sats som sänkte 10mm bak och 40 mm fram tror jag. Så det är ju lite skillnad på pris. Men som sagt det ska ju hålla oxå. Nån som vet hur man ska göra. | |
| Jamex är skit, köper du en 40/40 sats sluter det med att den her säckat till en 80/80 sänkning efter ett par sommrar | |
|
80/80 sänkning låter ju bra :) The eye is quicker than the mind.. |
|
TED |
Om du e ute efter bara fjädrar är juh H&R´s sats som sänker 10mm bak/40mm fram att rekomendera.... sänkningen blir klockren, men det är juh även att rekomendera ett byte av dämparna på en -94 om du vill få till det riktigt schysst! Själv kör jag H&R Coilovers på min M3-94, och den väghållningen är inte att leka med! /Mvh S8TED |
| TED.. har du nån bild på din bil?? | |
TED |
Bild finns på www.cityrace.nu, under bilder och filmer.... M3an i mitten längst ner! Det är en av få bilder som togs på bilen i år, och i det utförande den var då den stått avställd sen -99 och ställdes på sent i somras. Bilen är även nu avställd och kommer nog att vara det ett tag då den numera får sig en hög dos överladdning, och ett mycket modifierat chassi, båge mm! /Mvh S8TED |
|
Ted ! vad är det för fälgar du har på bilen !? MVH ///TONY M3 |
|
Alvin |
Jamex kanske är skit de har ju mest "lull lull" prylar, men någon som har erfarenhet av APEX. Letar själv efter en sänkningssats till min m3 93:a och jag tänker inte betala nästan 4000 för några fjädrar. KH Motorsport har en sats med APEX fjädrar som sänker 30/30 för 2370 kr. ( www.khmotorsport.com ) |
|
Hej. Vill du ha billiga fjädrar så är nog Lesjöfors Rally Elit fjädrar nog det billigaste du kan få tag på. Och de fungerar väldigt bra. Kan beställas från www.bsrab.se för runt 1500:- /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Har Jamexfjädrar på min 325:a och dom funkar alldeles utmärkt, kan varmt rekommendera dessa. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.