AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.814

Hjälp: Färddator + PPPP. Jag har provat det mesta men det funkar inte.

po
35
pontuz
325i - 94
Hej.

Har nu läst dom flesta inläggen som har OBC, färddator och PPPP i sig men mina problem består, Jag har en 520 -89 med en stora färddatorn från en 535 -89, Jag har kopplat i hop kabel nummer 9 och 17 med en 5amp säkring. och det resulterade i att datorn glatt hoppa i gång, men problemet med " PPPP " består, Jag kan inte ställa klockan som vissa säger ska fungera i bland och det har int heller hjälpt med att göra bilen ström lös ( hadde batteriet urkopplat med färddatorn i sittande i ca 2-3 timmar). Jag tror inte heller att jag ska ha någon "kodplugg" om det har någon betydelse?. Så någon som har några andra förslag på vad som kan göras, eller är det något jag har glömt att göra ?

Med Vänliga Hälsningar
Visa användare
1.080
lalaw
BMW 520D -17 F11
Mini Cooper S -03
MGB Roadster -67
Think City -10
Jag är säker på att du behöver en färddator med kodplug eftersom 520 inte har checkkontrol (display i instrumentet)
PPPP betyder att den inte kan läsa kodpluggen.
Instrumentet med display som sitter på 525, 530,535,540 och M5 finns kodpluggen i instrumentet istället.
Lars
po
35
pontuz
325i - 94
Så jag ska altså ha en färddator från en M5, eller finns det något annt sätt man kan lösa det på ?
Visa användare
1.080
lalaw
BMW 520D -17 F11
Mini Cooper S -03
MGB Roadster -67
Think City -10
NEJ!
Du måste ha en från en 520.
eller modifierar den du har se:
Länk
Där finns informationen du behöver
Lars
Visa användare
ProPro-medlem
712
maverick_750rr
E38 750iL -00
individual
F02 760Li -15
individual
E36 323Ti -99
individual
Hur får man tag i kodpluggen? BMW kan inte hjälpa mig, de ser helt oförstående ut när man frågar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.