|
|
|
|---|---|
|
i vintras började min gamla katalysator föra oljud från sig vid 2000 rpm. Trodde först det var någon av plåtarna som väsnades, men när jag kollade upp ljudet från smörjgropen blev allt annat uteslutet. monoliten hade lossnat... ljudet blev värre och värre, och jag testade med att borra ett litet hål i katten och skruva upp en skruv. ljudet försvann, men metoden var kanske inte den bästa. Så jag hittade en begagnad kat på skroten som inte hade gått så många mil (som de dessutom hade lyckats testa). satte dit den och körde in den till verkstan för att testa värdena; Helt perfekt!! och ljudet försvann!! Nu har ljudet börjat komma tillbaka IGEN!... Vad är problemet?? är motorfästena utslitna så avgassystemet skakar ovanligt mycket. Alla upphängningar till avgassystemet verkar OK, så vad f-n kan det bero på..? Känns ju inte så motiverat och köpa en NY kat om den också börjar väsnas om ett halvår..! Abbe! | |
|
HEJ! Jag tror att jag har samma problem som du! Jag tror att det kan vara porslinet som har spruckit. Om man kör tills porslinet blir varmt så kan det spricka väldigt lätt om det kyls ner snabbt. i mitt fall så parkerade jag ovanför lite snö. |
|
|
Ja, fast jag har inte utsatt bilen för ngn kyla sen jag satte dit den "nya" katten. Så kylan kan inte vara orsaken i mitt fall, och den lät inget alls när jag satt dit den, det har kommit först nu... Om porslinet har spruckit i denna också måste jag ta reda på vad som orsakat det..? Bilen är nybesiktad och då var avgasvärdena perfekta. Men det är ju shit när det väsnas från bilen. Abbe! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.