|
|
|
|---|---|
| har ett phoenix gold zx450 som det har blivit fel på, hade cd:n på paus igår, när jag sen körde igång den så låter bara basen, kör hela systemet genom steget (macaudio 5,25" kit fram, cerwin 15" bak) har aldrig haft problem förr. fronten är stendöd. har kollat anslutningarna på steget utan att se något skumt. har pratat med två bilstereo-ockrare här omkring, en påstod att gamla steg går sönder - köp ett nytt, den andra sa att stora pg-steg aldrig får några större problem. vad kan det vara? nån som känner till någon firma som "renoverar"? | |
|
Matar du steget med samma lågnivå kabel till bas och framsystem? Om inte, kan ju felet vara att cd spelaren antingen glappar eller har packat ihop på ena lågnivåutgången. /Fredrik |
|
|
Det är inte så att det sitter ett orginalsteg med delningsfilter mellan Ditt steg och huvudenheten? Råkade jag ut för nån gång... Carl |
|
| Kollat säkringarna på steget? | |
|
fredrik m: kör med en lågnivå splittad till front + rear, har provat sätta lågnivån på frontuttaget på cd:n + dra nivån direkt till front resp. rear på steget men utan resultat. Carl123: sitter inga grejor ivägen, har monterat allt själv. vanosomsanåt: har plockat av kåpan på steget och kollat säkring, kabelanslutningar samt kollat efter synliga spår efter brott/brand men utan resultat. lutar åt att lämna in steget för felsök/rep. ett sånt här gammalt kärnkraftverk slänger jag inte bort i första taget :) MVH Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.