AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
504

Utan vanos?

Kan man köpa en BMW 325 utan vanos? är det någon ide att kolla på 92:orna överhuvudtaget?
Har en 325:a utan Vanos och jag saknar det inte, gör väl egentligen bara lite för bränsleförbrukningen, prestanda är lika.

www.malte-racing.com
Har också en 92:a. Går bra utan vanos, bara en grej mindre som kan gå sönder............

Mvh
Patrik 325i -92
Ah
327
Ahnmarker
520D -12 F10
Har också en 92:a.

Bryr mig inte ett dugg att den inte har Vanos.
För mig är det bara en fördel att inte ha Vanos, eftersom jag inte har så mycket kosing... Har hört att den rasar titt som tätt och att det kostar ca 15000 att byta (rätta mig om jag har fel).

Mvh Johan
Da
1.133
David
530ia - 05
525iat - 04
840ci(man) - 94
Är väl inte direkt vanligt att vanosen rasar? Är väl mest olika skrönor som cirkulerar mest bland M3'or.

MVH David Öfverdahl-Forslöf
Visa användare
248
petrini1
318 Touring 98
har själv en 325 91a ..........om du vill ha markant bättre bottenvrid.....köp en 328a
Visa användare
800
Wizzard
525Tds Touring -93
jag har minsann vanos :)
och det är skillnad på en med och en utan
jag har en 320 vanos (-93) en kompis har en 320i (-91)
och det är bättre varvregister i Vanosen och drar iväg något snabbare vid start osv.
Så är mina synpunkter på de hela i alla fall :)
Ha en fortsatt trevlig dag!
/Johan
-------------

King of the road
Axel
Vanos gör större skillnad på 320n än på 325an pga att 320n är direkt slö under 4000rpm medan 325an endast är lite loj.Vanosen klyddar bara på M3an om bilen missköts,men där finns inga problem på dom vanliga modellerna pga att vanosen inte är så avancerad på dom,därför är den mindre känslig.

R6 är bäst
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.