|
|
|
|---|---|
|
Har en vän som vill se om man kan ha 19tumms E65/M6 fälgar på en BMW 530 M/ E60:a är det någon som vet om det är samma bultmänster samt samma inpressnings djup/ET med mera på dessa så de skulle fungera. Han vill även se om man kan montera M5:ans backspeglar på samma bil det vill säga hans BMW 530M 2005:a Har hört oss för på BMW i Solna men det kunde inte ge oss raka svar så jag vänder mig numera hit och till allmänheten. Hoppas på mer givande svar än från BMW i Solna ;) MVH David Mr.Alpina Min gammla bil:Länk | |
| dem funkar ju på m5:an så om det är samma på m5:An och på vanliga 5-serien så ska det ju funka | |
|
Det finns två olika versioner av M167, en för E60 och en för E63 med olika inpressning. Länk Länk Och det är Fuchs Felge (kommer ni ihåg Porsche fälgarna med svart centrum?) som tillverkar dem. Länk Länk /RS2 |
|
|
RS2, Intressant info :) Hade inte en aning om att FUCHS var en så pass stor leverantör av fälgar till BMW, trodde i princip att man bara använde sig av BBS och Borbet. Mvh, Kalle _______ E38:an: Länk |
|
|
Kalle, Deras specialitet är tillverkning av smidda och polerade lättmetalfälgar som t ex 19" M67 till E46 M3 (och det var därför jag visste det :-). Länk /RS2 |
|
|
Backspeglarna går att montera.. Kolla på www.e60.net och sök på M5 speglar, det är flera som har gjort det, och alla funktioner fungerade ;-) BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
Tusen tack för alla svar. Någon som har bra pris uppgifter på fälgarna och backspeglarna och om det är massa extra delar man behöver om man ska byta till nyare M5 backspeglarna? MVH David Mr.Alpina Min gammla bil:Länk |
|
|
Får kolla mer på www.e60.net man undrar om det verkligen går pga så som speglarna vinklas nu, så vinklas de bakåt och inte uppåt som M5:ans. BMW Solna sa att det inte skulle fungerar beroende på olika motorer som vinklar speglarna olika?? Samt att motorerna sitter helt olika från vanliga BMW 530 jämfört med M5:ans? MVH David Mr.Alpina Min gammla bil:Länk |
|
|
Det är en kille på www.e60.net som gjort det, han fått allt at fungera, inkl ljuset i speglarna, och att de är avbländbara... M6 fälgar på en E60: Länk M5 speglarna... så sjukt fina!! Länk Lycka till ;-) BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
Hmm, tyckte inte fälgarna gjorde sig så bra på 5 serien som jag trot innan jag sett bilden. På M6:an är de hur snygga som helst men gjorde sig inte riktigt lika bra på femman. Man vill han sätta dit sådana och det går så är det ju bara att köra. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.