|
|
|
|---|---|
|
Hej! Ska köpa bilhögtalare till min 540iA -93. (E34) Utrustningen som behövs är diskanter vid instrumentbrädan högtalare nere vid fötterna och bak i hatthyllan. Är 5,25" fram och bak. Har varit på MDS, Gumperts, BRL och fått fått förslag enligt nedanstående. Vilket av de olika paketen ska jag välja? Kör med Panasonic 4X50 W. MDS MDS Fanatic koax digital FD-213 749 MDS Fanatic comp digital FD-5 999 Högtalafäste bak 229 ---- 1800:- (rabatt pris) GUMPERTS Ultimate TC525 (Fram) Ultimate TF525 (Bak) Totalt 2240:- BRL Lightning Audio B1.525C (Bak+Fram) Totalt 1700:- Eller finns det bättre grejer till samma pris? Isåfall var(Sthlm) och vad. | |
Robsarve |
Vad är du ute efter i ljudväg? Vad skall driva högtalarna? Gumperts är proffsiga och har lång erfarenhet. Innan du köper MDS rekommenderar jag att du söker på några olika siter, lämpliga sökord är "MDS AND suger" ;-) tycker Erik |
| hahaha=) | |
|
Är ute efter hyfsat ljud om man säger så, inte värsta skiten men behöver inte va värsta prylarna heller. Ska driva med min vanliga Cd-spelare. en panasonic 4x50W CQ-RDP383N är två år gammal nu i rappet. |
|
Robsarve |
Jag rekommenderar ju mina prylar som vanligt. :-) Fram: Phoenix Gold ZR5.0, 1400:- Bak: PG R5.0 Coax 700:- Du kan kika närmare på dem hos G2 styling i Arlandastad. Jämfört med Ultimatekitet så spelar det högre, med mer djupbas och mer fart i diskanten. Lite Rock n Roll-karaktär. Provlyssna och se vad du gillar och bestäm dig sen, ljudet varierar mycket mellan olika kit i denna prisklass. tycker Erik |
|
Som Båtflyktingen säger: Lyssna lyssna lyssna och avgör själv, tänk på att lyssna med bara en headunit som driver högtalaran om det det är så du skall ha det för vissa låter fint drivan med ett steg men kommer inte till sin rätt med "MDS-Watten" i headuniten.... För E34 är det ju inget snack heller om att du "måste" ha kit-system fram så du får upp ljudet från fötterna, en liten MDF platta i hålen på brädan för diskanterna så är det fixat Kan rekomendera Phoneix gold som mkt prisvärda Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
Robsarve |
En sak till, om du är något händig är det lätt att montera 6,5" i orginaluttagen fram, och då får du bra mycket mer bas i bilen. tycker Erik |
| Och är du inte händig har Backes ljudbygg färdiga bafflar till E34 och 6.5" | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.