|
|
|
|---|---|
|
Har köpt en iPod som jag tänkt använda som ljudkälla i båda bilarna. Jag tänker koppla iPod'en direkt på ett slutsteg och har lite funderingar på kabel och kontakt. Det hade ju varit väldigt smidigt att montera rca kontakter på ett lämpligt ställe i kupen, där man kan koppla in iPod'en. Jag vet att det finns rca kontaker för chassimontering med lödöron på, men måste ju då antingen slakta en fin kabel i ena änden och löda på eller köpa kabel utan kontakt och löda kontakter i ena änden och i chassikontakterna i andra änden, så det hade ju varit grymt smidigt om man kunde använda en rca skarvkontakt med honor i båda ändarna. Länk Så slipper jag löda Har någon sett något sådant som går att montera fast, eller om någon har en ide om hur man skulle kunna fästa en vanlig skarvkontakt i t.ex. en täckplatta till någon strömbrytare. /Fredrik | |
|
Neutrik har snygga chassie kontakter... Jag vet var man köper men ja får inte skriva det här :) _______ /Chrille |
|
Robsarve |
Chassiekontakter finns bl.a hos Biltema, Ljudia, Hifi-kit, Kjell & Co. Men jag hade använt en 3,5mm phono-plug (samma som ipoden har). Mycket diskretare och enkelt att får snygg. Använd en färdig lågnivå i 2-300:-klassen, men se till att få en liten och smidig. tycker Erik |
|
Jag vill helst inte använda chassikontakter då jag måste löda, såvida det inte finns chassikontakter med rca honor i båda ändarna. Anledningen till att jag tänker använda rca kontakter är att jag har Monsters iCable, det finns ju dock möjlighet att köpa en bra kabel med 3.5 mm plugg i båda ändar istället. /Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.