AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.739

Bostongrön färg på spray?

2,
295
2,8 power
Z3 2,8 Coupé AC Schnitzer -99
Jag har en så ful nummerskylthållare bak som har en tråkig bilhallstext på sig. Då jag har dålig fantasi för att hitta på en tillräckligt bra text att skriva på denna remsa tänkte jag lacka om den i bilens färg - bostongrön-metallic.

Någon som vet var man kan få tag i bra färg på sprayflaska i denna kollör? BMW har vad jag vet bara i lackstift...

Mvh
Bo-Erik
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Det går även att beställa färg på sprayburk på BMW.
Annars brukar eftermarknads kedjor typ Mekonomen också ha det.

Länk

Om man vill vara säker på att få rätt nyans bör man handla hos BMW, eller gå till en färghandel/lackerare som kan blanda till färgen och kanske även ta hänsyn till att bilen är några år gammal.

Mvh,
Kalle
_______
E38:an: Länk
bustorp
Jag köpte sprayfärg på BMW förra året. Inte f-n stämde den..........

"Ödmjukhet inför kunskapen"
Länk
bustorp: Jag har märkt att vissa av BMWs tilläggsfärger är lite svårare än andra. Jag hade en samoablå 318 ("silverblå") som var riktigt svår att få snygg om man skulle fixa till stenskott med BMWs originalfärg. Den hade en tendens att bli för mörk om man inte skakade flaskan ordentligt (OBS, ordentligt!). Jag blev också förbannad först och trodde det var fel men efter några rejäla skakningar blev det riktigt bra.

På min förra cosmossvarta 328 var detta aldrig något problem då färgen blev rätt från början, detsamma verkar även gälla min nuvarande orientblåa (mörkblå) bil.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918

Renault gör sig bäst på flaska med svart etikett :-)
bustorp
Jag använder inte lackstift utan sprayar ut färg i locket o låter det dunsta av lite, tycker det är lättare då alla metallickorn inte fastnar i penseln eller att färgen är för tjock så att den inte flyter ut i skadan. Flaskan skakas ordentligt, garanterat.

Men den stämmer inte i a f. Färgtillverkaren av sprayen/lackstiftet är inte alltid densamma som den som tillverkade originalfärgen. Det är inget ovanligt att orignalfärg inte stämmer, det händer med jämna mellanrum. Senast var det en grå Fordfärg som inte var en siffra rätt.
BMW är varken bättre eller sämre än någon annan, tyvärr. Dom tillverkar ju inte färgen själva.......

"Ödmjukhet inför kunskapen"
Länk
2,
295
2,8 power
Ja nu köpte jag faktiskt en sparyburk på Mekonomen. Bildens färgkod hade dom + att det stod inom parantes Bostongrön. Måste ju vara den då...? Även om den skiljer något så skall jag måla om nummerskylthållaren - den behöver ju inte riktigt vara helt identiskt då. Jag håller tummarna och återkommer med resultat efter helgen.

Mvh
Bo-Erik
2,
295
2,8 power
Köpte en färgburk på Mekonomen för 85:-. Fungerade perfekt och färgåtergivningen var mycket bra. Ser ingen som helt skillnad mot bilens org.lack. Givetvis måste det till 2-skickts klarlack för att metallic-nyansen skall uppträda. Detta är ett måste!

Färgen verkar vara från tyskland och har nog baserats på BMW:s färgtyper.

Mvh
Bo-Erik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.